|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hämtat bilen (igår) efter att lämnat in den för byte av torkararm bak. Då den rostat fast ( vanligt). På verkstaden sa de att dov var tvungna att kapa av hela stycket (det som går genom bakrutan). När jag körde hem så fungerade torkare och allt, men när jag åker över minsta lilla ojämnhet på vägen (ganska svårt att inte göra det nu i sverige) :) så "glappar" det. Det låter som "shoppingluckan" glappar lite, och om man tar tag i luckan med knappen som man öppnar luckan med så känns det inte helt stabilt men den är stängd. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vad kan detta bero på? Sjukt irreterande då det låter från bakrutan hela tiden. Ska ringa verkstaden nu när de öppnar och höra med dom, men tänkte om ngn här haft liknande problem som vet vad det kan bero på? MVH/Jonathan | |
|
det finns en metallbygel. ser ut som en grov kapsylöppnare på shopping rutan som går ned i låskolven i bakluckan lossa ett par varv på den stora muttern och vrid ett par varv på bygeln med klockan. den är gängad så du kan ställa hur hårt den skall dra luckan mot packningen. |
|
|
Tack heavylidde. Åkte till verkstaden och han kom ut på parkeringen och gjorde precis som du beskrev. Nu glappar det inte längre. Bytte även torkade bak, köpte organs från bmw. Vilken skillnad mot icke orginal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.