|
|
|
|---|---|
| Eller rättare sagt en till. 98:an står i garaget....(nån som vill köpa? 5000 pengar) den stackaren blev efter i en livsepisod som inte prioriterade bilar. Om jag bestämmer mig för att gå på en sån igen känner jag mig lugn i att jag tror mig veta att det inte finns några mängder i outstanding skick kvar. Dock är jag inte ute efter en så'n. Vi skulle ha den som vardaglig brukis då jag uppskattar modellen, den är fantastisk när den funkar. Lagom rymlig, mkt trevlig att köra. Och som ägare av en plus ofta läsandes här känner man till en del fallgropar som man helst inte vill trilla dit på, iaf inte just efter köp. Men man vill ju ändå försöka ta reda på så mycket som möjligt om objektet & bilda uppfattning om "prisvärdhet" eller ej. Därefter tror jag att man kan ha en schysst bil - om man vårdar den. Så nu har man börjat spana & spinna lite. Hittat TMX XXX på blocket. Anges som mkt välvårdad, bilder svårtolkade, tror mig se att nuvarande ägare haft den mkt kort tid. Någon här som kollat/ägt/vet nåt nyttigt om den? Kanske rent sv ägaren själv finns här? Mvh Daniel | |
|
Vad är det för defekter på din nuvarande? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
TMX är nog inte helt fel bil , de växer ju inte på träd liksom prismässigt OK tycker jag min var betydligt dyrare när jag sålde den :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Alpinabiturbo: Om du är intresserad - dra ett mail till filmleader@hotmail.com Någon annan som har info om den svarta 00:an TMX XXX som ligger på blocket nu? |
|
| Tack Hasso. Svårt med pris på dessa idag. Nyligen kom en 00:a ut här på AP, beskrivs ha ett fel som kan vara simpelt & kostar 45' mindre än den jag spanar på. Så tänker man om TMX har eller snart får ett likvärdigt problem - varför betalade man då 60' för den...? Hade man vetat att en beg 540 klarar sig med enbart vanligt driftslitage i tre år framöver kunde man ju betalat 200' då de ger mkt mer än många nyare bilar. Men men.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hm du menar den här hemmavid i Kumla för 15 papp man blir nästa köpsugen :). Men den är ju inte manuell. De är ju väldigt udda och kostar mer som du säkert vet ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| @Hasso: Ja, det var den jag tänkte på. Och helt klart är jag en av dom som betalar mer för den manuella. Den i Kumla framstår ju ändå som ett bra köp, nästan så man funderar på att kunna ratta en schysst bil samtidigt som man har en macka i högerhanden....nä - jag håller mig till manuellt. Det får kosta lite mer. | |
|
Den svarta tmx var var en kompis intresserad av när den var till salu för något år sedan, och vi tog min 540 med exakt samma motor/låda och åkte och kollade: Den var rätt fin rostmässigt, "bara" div. imålad kryprost längst ner på några dörrat och någon skärmkant. Shoppingluckan var dock svårt angripen. Så så långt OK. Men det var ett rätt markant dovt vanosknack, och det det föll på att han inte slog till var att lådan var klart oskön, synkade dåligt. Men hade inte kompisen kommit direkt ur min sköna så hade han kanske inte tänkt på det på en kort provtur. Så vi hoppade den. Annars var den välvårdad och så, inget klåfingerkladd med eftermarknadsprylar etc som ju alltid är standard på en sån här bil. Det begärdes 45000 för den och det var väl ingen kö av spekulater vad jag förstod. Nå, detta är vad jag kommer på just nu:) |
|
| Ok, tack för info Pao. Bilen är ju inte ny men ändå gillar man ju inte ordet rost. Det räcker att se på min egna, där bakluckan visade en bubbla som ett tändstickshuvve. Jag tog genast tag i det själv. Runt tre år senare är den luckan i stort sett uppäten. Just mitt ex. är nog ändå på ett sätt hyggligt befriad från rost mtp användning (30000 mil) & underhåll. Förutom baken finns nån bubbla i framkant på taket, mellan njurarna & under en backspegel. Dörrkanter & fågelbadet tror jag är förskonat, även om det var ett par år sen jag synade den. Man kanske mest är korkad som funderar på en sån här när man inte själv mekar eller köper för ett rent intresse att putsa & renovera. Och nån s.k. rostfri lär inte finnas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.