|
|
|
|---|---|
|
Hej .Har n x5a 02 som blir strömlös över natten har både laddat det gamla battriet och även provat med ett nytt.Bilen startar direkt med startkablar och går bra på tomgång och växlarna funkar som dom ska.Men så fort jag varvar så tänds alla lampor på instrumentpanelen och radio och fläkten stannar sen står det Geteribenoprogram på displejen .tänger av och startar igen inga problem men varvar jag så blir det samma sak igen.Kan någon hjälpa mig .frse58 | |
| Kolla upp hur friskt ditt batteri är och mät generatorns laddning. | |
|
Ha satt i ett nytt batteri det borde väll inte bli strömlöst över natten även om generatorn inte ger max effekt eller? |
|
|
Laddningsregulator som spökar ligger nära till hands. Men eftersom bilen även drar ut ett helt nytt batteri låter det ju som att det även är något som ligger och drar. Mät över polerna under gång, ska ligga över 14v. Dock inte över 15v. Mät efter avstängning och följ batteriets urladdning, ska ej sjunka under 12v (ska väl inte sjunka till 12v heller egentligen men är osäker på vad som är acceptabelt). Mät gärna igen någon timme efter avstängning och se hur låg spänningen blivit. |
|
| Kolla i X5 delen av forumet, finns kanske mera info där..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.