AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
14.290

Vart handlar ni premiumdäck?

Sida 1 av 2
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Vart handlar ni era premiumdäck. Nätet, däckhandlare, utomlands.(eng,tysk,USA?)
Är ute efter nya sommarsulor 19". Vet att kvalite kostar, men det är lycka när man kan få kvalite till ett bra pris.

Så vad är era bästa "köpa däck" tips

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag kollar priset på däckonline, slår på lämplig kostnad för seriös montering och konfronterar min däckhandlare med det priset... brukar få gå upp några hundra innan vi är överens men klart mkt billigare än hans ord. pris.

/Jonas
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
camskill.co.uk ett alternativ

-------
//Lövet
Camskill levererar tyvärr inte däck till Sverige.

När jag köpte nya PS3 till bilen i våras kollade jag med en lite mindre lokal däckhandlare. Monterat och klart tror jag nästan det blev nån krona billigare jämfört med att köpa från däckonline+montering.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
GE: Har Camskill slutat att skicka till Sverige?

dack365.se brukar ha bra priser i förhållande till Camskill och Däckonline. Det har fungerat bra när jag beställt Nokian, Pirelli och Kumho 19".

MVH Christofer
e3
336
e39520it
520dT -14
Ett varningens finger till att köpa däck på nätet.
Köpte själv premiumdäck hos däckonline ifjol vår.
Dessa visade sej vara «o-runda»….
Efter flera rundor med av/påmontering och koll i däckrobot, som jag betalade själv, reklamerade jag.
Kollade först med Conti nationalt(för att evt kunna ordna upp felet hos en lokal verkstad), men dom vill inte hjälpa då däckonline sido-importerar däck….

Däckonline ordnade retur, men problemet är ju att villkoren är att om fabrikens test inte hittar fel får jag inga pengar.

Så klart var beskedet efter ca 4-5månader att fabriken inte hittade några fel.

Att jag har allt på film hjälper inte….

Däcket med störst o-rundhet gick «upp och ner» 1cm när jag snurrade på det!

En lokal däckverkstad har säkert samma rutiner men i mitt fall, med så tydligt fel, ville nog ingen vettig däckverkstad nekat mej nya däck.

Visst, jag har nog haft otur men när man till råga på allt kör ett bilmärke som är otroligt känslig för obalans och rundhet kommer iaf jag hädanefter att köpa däck lokalt.

Det jag hittills tjänat på att handla däck på nätet förlorade jag nu…
Ja dom har slutat med det crille82, var tydligen för mycket strul med posten.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag är också lite skeptiskt till att köpa online av samma skäl som e39520it skriver.
BMWn måste ha runda räck och säger jag det till däckhandlaren att max 10kgs vägkraftsvariation ska det va så får jag det. Online får man ta vad man får.
Med montering blev det inte ens billigare förra gången.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kollade där o tyckte priserna såg ju mkt bra ut!
Michelin Primacy 235/45 17 1120kr!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...om jag fattade det hela rätt, har BMWCS-medlemmar dessutom 10% rabatt! :o)

Jag har tidigare handlat några uppsättningar sommardäck på Däckonline och de däcken har fungerat klanderfritt. (Pirelli och Nokian)

Köpte vinterdäck till Hyndan (Santa fe) via Bythjul.com och valde då GY Arctic grip ice dubbdäck. De har fungerat bra MEN behövde väldigt mycket balanseringsvikter (dock skall det tilläggas att eftermarknadsalu-fälgarna hade en hel del viktmässiga obalanser innan däcken monterades) för att få nollbalans. Nu var detta lite större däck (225/70-16) så obalanserna kanske blir större i dessa, men hade det varit vanliga personbilsdäck hade mängden nödvändiga balanseringsvikter varit oacceptabel!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Säljer däck hela dagarna nuförtiden så jag köper av mig själv! 😊

st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Jag kollade priser via prisjakt.nu och hittade Länk som hade bra priser på Dunlop Sport Maxx RT, men köpte till slut Michelin Pilot Super Sport till helt OK pris (bättre än Däckonline t ex). Däcken skickades från Inter-Sprint Banden B.V. i Nederländerna och däcken var tillverkade runt v.36-38 2014. 7356kr + frakt & miljöavgift 414kr för Michelin Pilot Super Sport 235/35R19 91Y XL.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Köper alltid däck på däckonline till mig själv och även bekanta, har nog blivit minst 100 däck genom åren...inga problem ännu! Bland annat fick de äran att leverera däck till min tidigare M5 E39.

Rekommenderas varmt!
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Däckonline är super!
Beställer alltid mina däck därifrån.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Skiljer det inte mycket i pris så brukar jag försöka handla ifrån ett svenskt företag i första hand då jag intalar mig att en ev retur kommer gå smidigare. Gör de säkert inte, men de känns bättre iaf :)
Många gånger skiljer det ytterst lite, och i vissa fall har det varit billigare än däckonline så de är värt att kolla runt lite först.

Sen tycker jag en annan sak spelar in lite, och det är vilka samarbetspartner företaget har.
Kan dom skicka direkt till en däckverkstad som man vet fungerar bra och ligger nära är bara det värt en extra slant.
Jag vet inte men jag har tidigare köpt från Däckonline och beställt nya sulor till min bil, jag har nu väntar 4 dagar på besked när de ska skickas.

Funderar på avbeställa och ta däcken lokalt istället, man kan ju undra vad dom håller på med när de dessutom säger de finns i lager.
Verdi
Köper av den lokala däckfirman. Är inte värt strulet för de hundralapparna som det skiljer...
Köper också av den lokala däckfirman. Inte värt eventuella problem som kan uppstå vid näthandel, bara för att spara nån 500-hundring!
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag kör enbart på premiumdäck typ Conti sc5 eller Michelin ps3. Brukar beställa från Däckonline då de oftast ligger minst en femhundring billigare per däck mot vad jag hittar här hemma. Har hittills aldrig haft problem med sena leveranser eller orunda däck.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skiljer det hundralappar är det inte värt det men sist jag skulle ha däck skiljde det 1100:- per däck. Det blir liksom nästan fånigt.

-------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
De flesta däckverkstäderna är ansluta till någon kedja, dyra mellanhänder (högt inköpspris) gör att priserna i många fall blir löjliga. Inköpspriset ligger ofta högre än utpriset i Tyskland/Storbritannien.

Med tanke på klen krona har däckpriserna ökat på senaste...

Jag har senaste gångerna handlat från dack365.se, de brukar ligga bra i pris. Han var schysst och behjälplig när mitt senaste (dumsnåla) köp inte motsvarade förväntningarna...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.