|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag har hittat ett par svarta fälgar med måtten 8,5/19" eller 8,5/20" " INTER ACTION SAPHIRE 8.5/19 5X120 ET32 72.6". Antingen blir det 19" eller 20". Min bil är sänkt 50/25. Vad blir bäst tror ni? Är det lite fräckt att köra med 20" bak o 19" fram? Däckdimensionen ändras självklart till rätt "rull-omkrets". Vilken dimension rekommenderas, kör idag med 8.5/18 på bägge axlarna, 235 fram o 255 bak. Vill ju att det ska fyllas ut men ändå gå att köra. Min bil har ET 37 o fälgarna Et 32, så de hamnar ju 5mm längre ut, borde inte bli några problem. The Sound From A Big M :) | |
|
Jag är kluven! Ska jag ha ett par 8.5/19" eller 9.5/19" eller 9.0/20" bak och 8.5/19 fram. Snälla tyck till! För o nackdelar! :) The Sound From A Big M :) |
|
|
köp lika fälgar fram och bak ...så slipper ni obalans i ratten om en fälg blir lite skev...då är man ju tvungen sätta skiten där bak ..*skämt* har en skev vinterfärg som vibrerar när jag sätter den fram...men märks inget bak ...och ni som kör 18 och 19 tums...lev med att era fälgar blir skeva på insidan ...där finns det inget som håller om ni kör i en grop i hög fart eller asfalt kanten ..skiten blir skevt...har sagt detta många gånger....18 tum och 19 tums eller mera är galenskap på våra pissvägar...och dessa fälgar som är Replica och fusk aluminium på fälgar som inte tillverkas på rätt sätt..dom ska vara lätta också till råga på allt...nä ..man blir så trött ...gonatt på er ..detta var riktigt dråpar inlägg... ..så det blir mycket ironi ;) kanske får off topic polisen på mig ...hoppas ni ursäktar man får ingen bättre väghållning med breda fälgar bak ..eller bredare däck ..jo om ni kör fortare än vad som står på skyltarna så får ni det...eller om ni ska köra 200 på 110 väg......men räkna med att bilen spårar mycket också ..alltså ..jag känner en kille på BMW ..och han har sagt att många E46 spårar bara för att bakhjulen är för breda ..och vissa personer har inte ens samma däckmärke fram och bak ..och köper dyra fälgar och sätter på Nankang ??.tror ni BMW rekommenderar Nankang ?? ..så skärpning på er alla som gnäller om spårning...och utseende...allt ska vara fräckt och mode..alla ska ha 18 - 19 tums ..jag glider omkring på 225-50-17 ..det som är original på bilen 330 E46 ..och den går hur fint som helst....inget som spårar .. |
|
| Satt 225/50-17 original på E46? De är ju tom för stora på E90. | |
|
sorry jag skrev fel profil....det sitter 225/45 -17 original på min 330 Coupe -02 med dom fälgarna som följde med bilen ..M Tech II paket.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.