|
|
|
|---|---|
|
Hej har som tidigare trådar en Donatorbil som jag håller på plocka av godis från I den sitter ett Harman Kardon system som jag vill ha. ( Så här står det i utrustningslistan HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM ) Så vad behöver jag ta? Var sitter slutstegen? Hur mycket jobb är det? Bil E91 2012a ska in i en E91 2008a med proffisional ljud. | |
|
Har du redan Professional som du skriver, alltså option S677A, finns ingen anledning att upgradera till S688A (som HK heter). Har du lilla Hifi, S676A, så har du iallafall uttagen både fram och i bakdörrarna för att sätta in högtalarna inkl diskaterna men saknar dom som sitter i taket längst bak. Har du inget ljudpaket idag (inga diskanter vid backspeglarna) behöver du karmlisterna inv. runt dörrarna med uttag för diskant. Dessutom saknar du DSP funktionen med surroundfunktionen och den 13de högtalaren mitt på instrumentbrädan och EQ. Så jag tror du behöver allt från radion till alla kablar, förstärkare (sitter vänster bak i bagaget bakom panelen) OCH innertaket. En variant kan vara att behålla radion och byta ut högtalarna i dörrar fram och bak och basarna under sätena (8" istället för 6,5) och koppla på ett externt slutsteg men då är man inne på "den vanliga uppgraderingen" alá Gladen, MB Quart, Mosconi etc. Finns mkt skrivet redan om detta. |
|
|
Nu sitter grejerna i bilen F va bra det blev. Men tänker inte köpa skiten från BMW nytt när man kan köpa begagnat i nyskick för en spott styvel. Fick en chock slutsteget kostar ca 12000kr nytt och basarna 6000kr st . Ja vit kan BMW ta betalt för sina leksaker. Men det kostar att liga på Topp och nu sitter det HK. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.