AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.633

BMW Finansiering och BMW Originalförsäkring, andra alternativ till vettig premie?

Gu
99
GuOs
740d X-Drive F01 *såld*
E63 M165 W212 *såld*
535d Touring F11 *såld*
535d Touring E61 *såld*
Hallå kamrater!

Jag kikar på bilar som är hiskeligt dyra att försäkra för mig som förhållandevis ung, bor i Stockholms innerstad och tyvärr varit av med körkortet för drygt 9 år sedan längre än 100 dagar...vilket iaf Trygg Hansa påpekade och jag mig ett förslag på drygt 70 000 kr/år för en helförsäkrad 740dX årsmodell 2012. :-)

Hiskeligt dyra verkar bilar vara som har benämningen M550dX, 740dX, 750iX osv som har 1-4 år på nacken.

Kan ju teckna BMW Originalförsäkrings "Prova På" som i realiteten betyder runt 310 kr/mån för helförsäkring de första 6 månaderna om jag köper via BMW-handlare, och samt finansierar via BMW Financial Services så blir det till och med fritt första 3 månaderna.

Kan ju inte vara den enda innerstadsbon som är lite prismedveten, hur gör ni andra efter de 6 månaderna? Jag hade för en gångs skull tänkt ha bilen +1 år...

/gustav
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Ta in offerter från flera bolag, nyttja jämförelsesajter som Compricer etc. För vår del innebar det att vi fick 30% lägre premie på en BMW 320d genom att byta från Länsförsäkringar / Trygg-Hansa till Watercircles. (Därmed inte sagt att dom är billigast för dig.)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag bor själv i stan. Har postnummer 11531 (nedre gärdet, alltså nära fältan) och har upptäckt att bilar är rusktigt dyra att försäkra för boende i stan. Det är väl en kombination av oförsiktig körning, sur gatuparkering - även om du själv är försiktig så står det en minitruck framför på gatan som inte är det och *bonk* kör in sin dragkrok i din frontspoiler när han backar. Vips: 14.000 i reparationer och en självrisk på 4000. Så där håller det ju liksom på om man bor i stan.

Jag upptäckte att någonstans strax före 40 så började If erbjuda rätt hyfsade premier . Håll ut, det är bara ett par år kvar.
Gu
99
GuOs
740d X-Drive F01 *såld*
E63 M165 W212 *såld*
535d Touring F11 *såld*
535d Touring E61 *såld*
Tack för tipsen, har dock idiotkört Compricer men det biter inte på dom här dyrgriparna.

Verkar som originalförsäkring är billigast hittills.

Alexander, nedre Gärdet här också!

/gustav
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.