AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.436

e36 325i -92 lite problem m.m bussning? o bensin mätaren

to
5
tobbelito91
E36 325 i -92/12-30
Hej jag äger då en e36 325i. Rullat 22k mil. Och har lite problem med den, så tänkte testa här. Min bensin mätare funkar ej? Vet nån vad det kan va för fel? Allt annat funkar i panelen. Förutom att min varvmätare lever sitt egna liv ibland haha. Sen i höger bak axel. Så låter ett klonkade ljud ibland när jag kör på gatu brunnar/gas pådrag. Nån som har haft liknade problem?
Mvh tobbe
to
5
tobbelito91
E36 325 i -92/12-30
Bilen är då sänkt. Med nya fjädrar och dämpare. O är ganska stum. Hände ca 3-4 månader efter jag hade bytt
Ang klonkandet, så får du titta över en del saker som det kan vara.

Sitter ett kortare stående stag på ca 12 cm som kan brytas av. (Skulle det vara av, så billgast på Bmw att köpa. Mekonomen är 100 lappen dyrare).
Nummer 5 på bild Länk

Stödlagret brukar gå sönder. Nummer 8 på bild Länk
Blir då att dämparen far in i bagaget om den är kass. Brukar ske om bilen tex är sänkt.

Gummilagret nummer 4 på bild Länk kan vara slut.
Kan du kika och känna på med tex kofot.

Lättast är att du försöker hissa upp bilen också kika över med hjälpa av en kofot, så du kan bända och trycka på diverse bussningar osv.

Såg att du skrivit medans jag skrev det andra.
Vad är det för sänkningssats? Är det bytt stödlager då eller original fortfarande?
Jag tror mest på det som är kass, men är det bytt till tex ett av aluminium, så efterspänn muttrarna så de inte lossnat och du fått litet glapp och det är det som låter.

Som sagt lättast att hissa upp bilen och kika över.
to
5
tobbelito91
E36 325 i -92/12-30
Tack för snabbt svar, ska testa det du säger. Stödlagret bytte jag faktiskt på höger sida. Men problemet försvann inte :)
to
5
tobbelito91
E36 325 i -92/12-30
Stödlagret är förstärkt sa han på auto experten. Så är ju original men förstärkt. Men har ju original stödbben. Men lär inte vara det efter som de bara kommer från höger sida. Men får hissa upp den o checka :)
Hoppas du finner problemet. Meddela gärna om du fann problemet sedan. Lycka till
Känn även på den stora muttern som håller dämparen på/i stödlagret, så den inte lossnat lite och behöver efterspännas.
to
5
tobbelito91
E36 325 i -92/12-30
Ska testa! Tack för svaren :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.