|
|
|
|---|---|
|
hej alla jag behöver lite hjälp mina broms ljus är på när jag öppnar tändningen. Jag försökte koppla ett larm system i bilen och behövde ett plus kabel som skulle kopplas till bromspedal sensor den sensorn har 4 trådar jag jag kollade på nätet ett kabel som är brun o svart skulle va plus till bakljuset kopplade min plus kabel från larmet till den brun o svart där efter har mina bromsljus lyser hela tiden stängas inte varför vet jag inte | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Råkade ut för samma problem när jag skulle monterar ett extra cigguttag under handsfacket för handsfree på min 540. tog matningen från de lila kablarna vid säkringarna=tändningsmatning. Gick bra till jag stoppade i Ericssonladdaren i cigguttaget då blev det rött på hela garagedörren ???? =bromsljus på. Fick ta direkt batterimatning istället. Bilen har ju ett canbussystem där det kan hände konstiga saker om man kopplar in sig med okända pryttlar. Du har väl fått direktmatning till bromsljuset från den matning du lagt på där helt enkelt isåfall är det ju inte konstigt att det lyser där bak. Ska man koppla in larm så bör man använd larm som har bilspecifika inkopplingsmanual /scheman. Typ Defa/ carguard dessutom sätta dit spärrdioder så att bilen inte känner av larmet utan larmet känner av bilens signaler. Sedan kan man ju undra varför för du ska in och rota på Bromspedalens system ?? Verkar inte vettigt ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| hasso problemet är låst det va säkring 41 som hade gått men jag har två plus kablar som ska monteras ett av dem ska till bromspedal sensor den andra ska till bak bromskabel | |
| hasso glömde säga vart ska jag koppla denna kabel som går till bromspedal sensorn | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Omöjligt att svara på utan manual. Och varför ska man koppla in nått överhuvutaget på bromsljuskontakten. ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso det för att larmet är smart key måste koppla ett plus kabel till bromspedalen sensorn för att kunna starta bilen med knapp trycket ett fråga till hasso jag skulle behöva veta kablarna som går under ratten till förardörren vi motorhuven öppningen vilken av dem är till central låsen jag har hitta dem men i dör panelen vill ha dem utan för dörren då sliper jag drar kablar från dörren in till bilen de har ändrat färg i dörr panelen är dem svart o vitt öppning röd blå låsning |
|
OK det går inte bara att skippa pedalinkopplingen och bygla kablaget istället så man slipper att trampa på bromsen för att bilen ska starta. Du får väl ladda hem en BMW WDS kopplingsschema nånstans ifrån. Normalt kopplar man in larm enbart på generalmodulen till fjärrlåsen och på ljusmodulen för att få blinksignalen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.