|
|
|
|---|---|
|
Hej! ny här!:) tänkte ni experter kanske kunde hjälpa mig! Märkte att det var låg temperatur på värmen i kupén och köpte en obd adapter för att kolla! Kylarvätsan låg på 58 grader vid varmkörning även tomgång kanske upp mot 60 grader. Bytte EGR och "huvudtermostat" Resultat: 64 grader.... Smått irriterande! Några ideér på nästa steg? Tack på förhand! | |
| Ja , byt det tredje termostatet som är inbyggt i oljekylaren. Den står i öppet läge . | |
|
Vad är det för fabrikat på e termostater du bytt, först och främst? Det finns flera som råkat ut för detta med defekt konstruerade huvudtermostater! |
|
|
Denna bör bytas allra sist då en ny kan bli dyr. 1721 7803830 (Artnr) kolla den på realoem så flrstår du hur den är uppbyggd. Jag skulle i ditt fall testa att byta huvudtermostatet till en ytterligare ny först . Eller även testa oljekylaren. Sätt Slangklämman på slangen som går från kylaren till oljekylaren ( 1721 7803830 ) du ser allt på realoem.com |
|
|
Det var oljekylaren och fick tillslut bytt den. Bilen går som en dröm igen och jag kan sova på natten! :) Ursäkta för sent svar men tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.