|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag håller på att byta länkarmen (tror att det är en länkarm i alla fall) på min 328i och har nu stött på ett problem. Skruven som sitter längst in tar i diffen, bild: Länk Någon som vet hur man får loss den? Att ta bort hela den där stora delen för att få ut skruven känns lite väl komplicerat | |
| Kapa skruven med en tigersåg eller bågfil och sedan köpa ny skruv - säger jag spontant ;) | |
| Om han kapar skruven hur får han då dit den nya? | |
|
När jag bytte på min, så lossade jag ett par av bultarna till drivaxeln. Då fick jag precis plats att luta bulten lite, så skallen kom där bultarna till drivaxeln sticker ut och den svarta plast biten. Använde även kofot och skruvmejsel för att trycka bulten lite åt sidan, så du får den åt det hållet. Plus att du får lite med kraft att föra bakaxel klumpen lite åt sidan med hjälpa av kofoten samtidigt. Svårt att formulera det bättre. Det var tajt, men det gick. Skruvmejsel och hammare för att hjälpa till att knacka ut bulten. Den tog i svagt eftersom gängorna tar tag i hålet som bulten ska ur i staget du ska byta. Det gick som sagt, men var lite pillande med det. Sen var det inga problem när den nya skulle på plats. Vinklade den lite, så man fick i bulten en liten bit. Hjälpte till att knacka i den nätt med hammaren. Som sagt svårare att skriva hur än att göra det. |
|
| Dawwe, "milt våld" ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.