|
|
|
|---|---|
|
Förre ägaren hade bytt tändkablar + fördelare på bilen när jag köpte den, men fortfarande går den ryckigt på låga varv, men bara när den är varm. Även på höga varv är det inte bra, Upp till 6000 rpm går det, men sedan känns det som varvstoppet går i, vilket det inte skall göra så tidigt på en M5. Jag misstänker att tändstiften byttes före kablarna. Eller kan det vara så enkelt som stiften? Eller kan det vara tändspolen? Tacksam för tips! | |
|
Äger en M3 -88 med liknande problem. Min e lite ryckig precis strax efter tomgång (1000-1600 v) men inte sen Jag har fått tips om tjuvluft vid insuget eller fel sorts tändstift (alltså hårdheten på stiften.) Kanske d kan vara nå waising med lambdasonden.... |
|
| Ok, jag får väl prova med att byta stiften så får jag se om det blir bättre. Kan bara inte tänka mig att det är ett så enkelt fel när de har börjat bytt tändkablar mm. Sådant är inte direkt billigt till en M5. | |
| Det kanske behövs en omprogramering av styrboxen. Enligt märkesverkstäder skall bmw:s M modeller vara känsliga för om det är stift som inte är rekomenderade av dem själva. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.