|
|
|
|---|---|
|
Har en F25a -2011 Orginal så satt det 633 och 6NH i bilen. Beställde en Nav Pro med stora skärmen. Inga större konstigheter att installera den, efter att ha sågat sönder hela mittkonsollen. Men nu till problemen: Navigationen fungerade första gången den startade! Inga problem att scrolla runt och kolla. Detta utan att koda om något i ESYS. Jag antar att den syncade upp mot övriga system och så var in rätt VO inlaggd i FA-listan. Alla andra gånger jag nu startar om bilen så går det förs att starta navigationen om man är snabb, sen blir den inte tillgänglig och navigations-texten blir grå. Har raderat de tidigare Radio Pro eller vad det nu var och istället lagt in 609 (Nav pro) i FA och skrivit detta till bilen. Jag har kodat om både BKOMBI och HU_CIC (Eller vad den nu hette). Samma resultat! Hur får jag igång navigationen permanent. | |
|
Det är för att CIC enheten känner av att VIN-numret i enheten är annorlunda från bilens. Går att koda, annars har jag läst om en Navigations emulator, som går att köpa på bla eBay. |
|
| Hur kodar jag om navigator för nya bilens VIN? | |
|
Så långt kom jag aldrig. Sålde E61'an med CCC navin som skulle ha varit uppdaterat till CIC, men råkade köpa en F11 med CIC ;-) bmwcoding.com är rätt bra. Finns massor där med kodning. |
|
|
Hej, Jag är lite osäker på om det verkligen går att byta chassinummer i CIC, och om man gör det så stämmer inte FSC koderna vilket innebär att det ändå inte fungerar utan att köpa dessa koder vilket är svindyrt. Jag rekommenderar att du istället köper en emulator. |
|
| Och för kartuppdateringar måste man ha kännedom om donator-CIC's VIN (?) | |
|
CAN-filter funkar inte med F25 enl. allt jag har hittat. Aktiveringen av nav sker över MOST. |
|
|
Så är det. Såga att car systems.com.ua har en sådan. Jag har varit i kontakt med dem i andra frågor och de verkar ha vettiga priser och bra bemötande. Annars finns dom på ebay för 300 € vilket väl får anses vara ok... Fördelen med denna lösning är att det för dig och framtida ägare kommer att gå att uppdatera kartmaterialet på "vanligt" sätt, dvs med fsc kod vilket vad jag förstår inte funkar med scriptlösningen. |
|
|
Att köpa FSC kod går att göra på nätet för ca 100.-, inte direkt dyrt. Det går att ändra chassi i CIC genom kodning. |
|
| din navi är inte activerad och FSC kod som finns i din enhet har en annan vin nummer som går inte att ändra med codning. du kan ändra cic vin nummer men inte vin nummer som finns i fsc koden som är navi activation. | |
|
FSCkod för 100 för att aktivera navi finns inte att köpa å nätet, däremot finns FSC för att aktivea karta, men det är en helt annan sak. Om man på något sätt lyckas byta chassinummer på cic så blir de FSC koder som ligger i CIC obrukbara efterso de endast fungerar med ursprungligt chassinummer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.