|
|
|
|---|---|
| har börjat lysa en gul ratt med ett lås på.... dock sitter inte rattlåset i? bara blivit något fel eller någon som vet vad som felar? den släcks efter en stund men irriterande att den har börjat lysa!!! | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Du skulle kunna konsultera instruktionsboken i handskfacket? The "electric steering lock" ELV blocks the engine start function. Move steering wheel so that engine can be started. Länk /A. |
| immobilizer? prova med annan nyckel.. | |
| Det är rattlåset, inte ovanligt att den börjar lysa när batteriet inte är hundra. Testa att ladda batteriet och se om den försvinner, har för mig att andra på forumet "löst" det på det sättet. | |
|
Japp... det kan vara fel på rattlåset, då är det ett rätt dyrt byte. Men oftast är det så att batteriet behöver laddas/bytas. (Novation i Uppsala menade att dom nästan bara behövt byta på dieselbilar, inte bensinare) /Jonas |
|
|
Min 120i Har också spökat med denna symbol. Det jag har upptäckt är att man kanske råkar vrida till ratten när man hoppar in i bilen. Har comfort access. Det som då hjälpt är att öppna dörren igen då hör man rattlåset klicka till. Sedan har man kunnat starta. FLAYEN |
|
|
Min symbol har lyst i 1,5år. Dock funkar allt som de ska, rattlåset låter inte dåligt eller nått. Såg nån tråd på e90post om att ha upp rattlåset och motionera samt smörja upp. |
|
| Bytte batteri men felet kvarstår, dock var det dåligt. Kan man behöva byta batteri i nyckeln? Ger inga felkoder när jag söker... Trots att symbolen kommer upp... Skumt att det inte ger felkod vid avläsning | |
| Kan funka med en "uppdatering" hos BMW Hade samma problem för nåt år sen, Funkade efter uppdateringen(Kommer det tillbaka så var det byte av nåt (Kommer inte ihåg vad) som gäller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.