|
|
|
|---|---|
|
Det börjar dra ihop sig för att planera vinterpysslet med "Doris" nu ska hon få en fet sänkningssats till nästa år. Vad ska man ha, vad är bäst, skillnader? tacksam för tips! zaharald | |
svardska |
Är det inte synd att sänka med tanke på komfort osv? Såg din bil i galleriet! den ser exakt ut som min samma fälgar färg och utr! kul... |
|
Tips: www.mh-gtr.com Mvh / Micke R |
|
|
Lyssna på Micke R......www.mh-gtr.com /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
markus00 |
Jag rekommenderar H&R´s sänkningssatser //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
Jag har beställt sänkningssats från KAW, 55/35mm, kilformssänkning. Fjädrarna går på 3000 kr med frakt. Den finns på MH-GTR. I Tyskland så börjar de nu sälja 60/20mm, av märket KAW. //Schnitzer |
|
|
Jag har också hört att de ska sluta tillverka 55/35 sänkningen. Är det någon som har den sänkningen här på forumet? //Schnitzer |
|
|
Schnitzer, du har mail. Zaharald |
|
|
Jag håller med, K.A.W är det bästa alternativet (hos mg-gtr bla). Gärna i kombination med Bilstein Sprint eller Koni sportstötdämpare. Tror det finns KAW komplett sats med dämpare också. 750 behöver lite kilform, INTE extrem, men behöver en 15-20 mm mer framtill. //Sniffer |
|
|
Sniffer, Hur göra med nivåregleringen bak. Det står att det inte passar om man har det? Kan man sänka baken med hjälp av nivåregleringen hos bmw? Diagnosuppkoppling? Zaharald |
|
|
Zaharald: Du har mail. Hur mycket ska du sänka? 55/35mm du också? //Schnitzer |
|
|
På BMW fixar de det lätt och ganska fort. Jag tror att det stod så på mina fjädrar som jag köpte att de inte passar med nivåreglering, men jag tror nog att de ska passa, bara om de inte är för EDC-dämpare, men det ska inte mina vara. //Schnitzer |
|
|
Har man bara nivåreglering och inte EDC så skall det inte vara något problem att justera in nivåreglerings automatiken efterbytet av fjäder. Förstår faktisk inte varför fjäder tillverkarna skriver så fortfarande, de måste ju tappa en massa kunder på det här sättet. Mvh. Patric Länk |
|
| förklaring jag fick var att nivå-fjädrar är mycket mjukare,och både745an och 750.n blir ganska låga bak om jag släpper trycket i dämparna. på750 är nu fjädrarna kapade och mer tryck i dämparen | |
|
Har jag fattat rätt? Man kan alltså reglera trycket bak efter att man monterat sänkningssats? Zaharald |
|
|
Ja, jag har fattat det så i alla fall, så att den inte ska kämpa mot den höjden som den hade förrut. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.