|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte berätta om positiv cred till Schmiedmann; Jag köpte en yttre, vänster styrled till min E39 540 för ett drygt år sedan och bytte (sep 2014). Nu har det konstaterats att det redan är ett glapp i den, efter 1400 mil. Uppenbart produktfel - en styrled borde hålla ca 15000 mil om allt är normalt. Andra sidans styrled har jag aldrig bytt, och den är lika tight och bra fortfarande efter ca 8000 mil med bilen -- det är därför jag säger att det måste vara något fel på leden från Schmiedmann. De har varit schyssta, inget tjafs - inget trams, utan de har efter en dialog direkt kommit fram till att skicka ut en ny led till mig. Visserligen måste den bytas en gång till, men jag tycker det är schysst av Schmiedmann att ta ansvar för sina delar, och vill berätta för er övriga BMW-dårar. | |
| Bra agerat men för egen del är jag inte så sugen på att handla deras delar som inte är av kända märken. En av deras vattenpumpar höll en kortare sträcka än så för mig.. | |
|
Tack för det! Jag har fått intrycket att de säljer "nästan original" kvalitet prylar! Tänkte köpa bromsskivor där framöver men nu fick jag mig en tankeställare. EB |
|
|
Schmiedmann säljer till stor del bromsskivor av märket zimmermann (framgår inte alltid på hemsidan). Efter lite efterforskning på nätet verkade det vara grönt ljus att handla dessa bromsar så det blev främre skivor, belägg och slitagevarnare som nu har suttit på i 100mil. Tiden får utvisa vilken kvalité grejerna håller. Men så långt är allt ok och en fördel var att skivorna levererades sprayade i silver och inget fett = bara montera direkt. Mvh Christian |
|
|
Har köpt stötdämpare som hållit ca 1000 mil samt ett hjullager som gick sönder efter ca 1,5 år. Köpte även en bromsljuskontakt som var trasig redan vid leverans. Sen har jag köpt mycket annat som har fungerat bra till dags dato. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.