AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.881

Bilen drar ur batteriet & radion lägger av?

Jag har en X5 e53 där jag bytte batteri för några veckor sedan då bilen inte startade. Batteriet var gammalt så det var inga konstigheter.

Men nu startar inte bilen igen.

Generatorn laddar över 14V redan på tomgång. Alltså lär det vara något som ligger å drar tjuvström. Finns det något standard fel på X5 i denna fråga?

En annan sak som har dykt upp över vintern är att radion hackar. Ljud i några sekunder å sedan tyst i 7 sekunder. Finns väl risk för samband här?

Någon som hört nåt liknande fel?

Lägger tråden här då det inte nödvändigtvis måste vara ett fel specifikt för X5.
Har mätt upp batteriet när bilen är avstängd och kabeln närmast i bild tar 6 ampere. Vart leder den? Länk

Har även kollat upp felkoden som jag vill ha hjälp med.

Länk

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Lät du bilen hinna gå ner i deep-sleep när du mätte upp 6 ampere?

Dvs hur var tillvägagångsmetoden för att mäta? Var alla dörrar stänga och bilen låst och sedan låtit stå helt orörd i typ 15-20 minuter när du mätte?

EDIT : Ok, felet "92 Central-locking drive, passenger's door, short circuit" är ju lite misstänkt när man jagar strömtjuvar. Men oavsett så kvarstår ovanstående fråga och är det viktigaste just nu (då detta är metoden man kommer att basera sina analyser på).
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@jimbooo : Hittade du strömtjuven? Vad var det? Drog den verkligen 6A även när den hade gått ned i deep sleep?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.