AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.628

Blockets begagnatförsäkringen värd det (för säljaren)?

Jag ska roa mig med att sälja en bil nu till våren, en -08. Ingen unik bil på något sätt, men den har gått 15900 mil så det är väl en bit för en sex år gammal bil = jag räknar med utdragen försäljningsprocess.

Om man väljer till blockets begagnatförsäkring, är det värt något för mig som säljare, blir bilen mer attraktiv, någon som har erfarenheter av detta?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Inte så värst enligt min erfarenhet. Skriv i texten att du kan erbjuda försäkringen om det finns intresse.
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Tycker Blocket garentien är veldig bra. Mycke bettre end typ AutoConcept ect..

Jeg bruker att skriva att den kan ingå ved snabb affare..:)
Tack för era svar!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Autoconcept är väl ingen försäkring - det är väl ett skämt? :)

Skulle jag själv titta på en bil så kanske jag på sin höjd skulle tycka att säljaren av bilen är mer seriös om han hade tecknat en Blocket begagnat-försäkring. I övrigt skulle det inte spela någon större roll.

Sedan att säljarens seriositet är rätt viktigt är en annan sak, men det var inte det frågan gällde.
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
AlexanderK

Yep, du har rett, Autoconcept er inget att have, nästen umuligt att få dom att betala. Det sagt har dom en gang nyligen, betalt en stor reperation på ett av mina fordon, doch först efter hott fra min advokat mm mm..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fanns det två identiska bilar skulle jag lätt ta den med Blockets begagnatförsäkring. Har bra erfarenheter av den. Men det är ju sällan det finns två likadana till salu...

-------
//Lövet
wi
40
wigge
320 XD 2011.

Hej Jabbal

Jag har sålt alla mina bilar på senare tid med blockets begagnad försäkring. Dels så känner jag mig mycket tryggare om det skulle bli något problem med bilen.
För det andra, om något skulle gå sönder behöver inte köparen ringa till mig med problemen.

Har ett skitbra exempel jag råkade ut för.

För ett par år sedan sålde jag min Audi A6 2.4 (06:a). 2 veckor efter jag sålt den ringde killen upp mig och meddelade att jag hade en väldans tur och bad mig köpa en trisslott. Han hade fått problem med kamkedjespännaren och motorlampan började lysa, reparationskostnad 65000:-. Blockets begagnad försäkring gick in och täckte det mesta, han fick betala 10000:- i självrisk. Låter kanske mycket men bättre än 65k.

Hade jag inte sålt den med försäkringen hade jag säkert känt skuld över det hela trots att jag inte hade kunnat vetat om problemet. 65K går folk inte normalt med i bakfickan.

Rekomenderar alla att sälja den med försäkringen!

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har bilen gått tror jag att försäkringen inget ger. Har jag fel?
wi
40
wigge
320 XD 2011.

Har gått vadå??
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen får max ha gått 20500 mil

-------
//Lövet
wi
40
wigge
320 XD 2011.

Ja det kan stämma. Min hade rullat 19700.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.