|
|
|
|---|---|
|
hej! just nu sitter det Haes 5" x2st i bokialådan som är monterad i taket i bakluckan på min m5 e39. den ena högtalaren har gett upp och sprakar. frågan är: kan jag enbart byta elementena i lådan (till liknande 5" basar) och fortsätta kötta på eller måste jag byta ut till m-audio 10" basarna? teoretiskt sett skulle jag kunna byta ut till orginal Haes som redan sitter där men det vore väl dumt om jag kan byta till bättre element? Jag vill ha kvar nokia-lådan och orginallooken. någon som vet? | |
|
Nu vet jag inte riktigt hur originalbasarna är monterade i plastlådan men du kanske kan köpa ett par lösa 5,25" element från Ljudia och testa, typ de här: Länk |
|
|
Har nu fått reda på detaljerna kring baslådan. det sitter 2x5" subs med 8ohm och 30Watt uteffekt. den där från ljudia visaton 5" fanns med både 8ohm och 4ohm. Ja tror ja kommer beställa 8ohm så det blir samma som ja hade innan. men rated power på visaton högtalarna är 50W medans orginal är 30W. påverkar detta ngt? |
|
|
Ja 8 ohm ska du ha isåfall. Nej effektåligheten påverkar inte något. Det kan bli pannkaka om Visatonhögtalarna inte trivs i plastlådan i M5 men det vet du inte innan du har testat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.