|
|
|
|---|---|
| Har en 635 -82:a med AC. När jag kört med bilen ett bra tag med AC:n på och det är fint väder så droppar det inget kondensvatten när jag stannat. Kan det kommit skit i slangen? Var sitter kondensslangen på en e24? | |
|
kolla så att det inte har läckt in vatten under mattorna där fram. i sådana fall så är det antingen stopp i slangen eller så har den ramlat av... _________________ who dares wins... |
|
| Tack, men var sitter slangen? | |
|
De sitter längst fram på evaporator enheten (tror det heter så) dvs "kylarelementet" inne i kupén. Det är en plast balja runt elementet som tar upp kondensvattnet och sen är det i varsit hörn en dränerinsslang (2 st) som löper rakt ner i kardantuneln ovanför växellådan. Om du tänker dig när du sitter i förarstolen så där du har högerknä, där inanför mittkonsolen sitter ena slangen och och när du sitter i passagerarstolen så sitter slangen vid din vänstra knä innanför. I mitt fall så hade plastbaljans anslutning till slangen sprukigt och losnat och all kondensvatten rann ner i ljudisoleringmattan runt växelspaken= blöt! Men det var svårt att direkt känna det innefrån kupén på golvmattan eftersom vattnet fanns innanför. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.