AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
831

Ingen kondens från ac

Visa användare
80
Mr. M5
Alpina B10 V8 -98
325 -93
635 CSI -82
Har en 635 -82:a med AC. När jag kört med bilen ett bra tag med AC:n på och det är fint väder så droppar det inget kondensvatten när jag stannat. Kan det kommit skit i slangen? Var sitter kondensslangen på en e24?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
kolla så att det inte har läckt in vatten under mattorna där fram. i sådana fall så är det antingen stopp i slangen eller så har den ramlat av...

Mr. M5
Alpina B10 V8 -98
325 -93
635 CSI -82
Tack, men var sitter slangen?
Pa
22
Pasi.Y
635 Csi-83(Söndagsbilen)
523 iA -97 (Vardagsbilen)
318 iT -97 (Frugans..)
De sitter längst fram på evaporator enheten (tror det heter så) dvs "kylarelementet" inne i kupén. Det är en plast balja runt elementet som tar upp kondensvattnet och sen är det i varsit hörn en dränerinsslang (2 st) som löper rakt ner i kardantuneln ovanför växellådan. Om du tänker dig när du sitter i förarstolen så där du har högerknä, där inanför mittkonsolen sitter ena slangen och och när du sitter i passagerarstolen så sitter slangen vid din vänstra knä innanför.
I mitt fall så hade plastbaljans anslutning till slangen sprukigt och losnat och all kondensvatten rann ner i ljudisoleringmattan runt växelspaken= blöt!
Men det var svårt att direkt känna det innefrån kupén på golvmattan eftersom vattnet fanns innanför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.