|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Gissningsvis så är det väl ett följdfel för jag har skött den som man skall. Varmkört innan "busåka" osv. Nåväl! det är bara pengar men ..... Skulle kunna skruva själv men jag har så mycket annat som tar tid, ffa nu när vår/sommar med stor tomt kommer, så då skulle det bli ett dåligt samvete som står i garaget och att slippa det har också ett värde i sig. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Återkoppling. Idag var de inne med fiberoptik och lösningen är funnen (hoppas det är enbart det :)) Det är hål i topplockspackningen mellan cylinder 1 och 2. Så det blir reparation med byte av packning och slipning av topplock utöver lite pysselimojs med rengöra då det är lite sotigt. I'll be back när det är gjort. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
Så! Nu har jag fått tillbaka bilen igen. Den går ......................................... som en dröm. Den går bättre nu än när jag köpte den för drygt 4 år sedan. Nu återstår det bara att köra in delarna lite innan jag kan dra upp den i de högre varvtalen :) Så summa summarum så - dålig vanos och hål i topplockspackning. Tror inte att felen har hängt ihop dvs att den ena är en konsekvens av den andra. En sak är säker dock - det blev ett litet hål i plånboken :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Skönt att höra att den går som den ska nu! Felsökning är det värsta som finns, skönt att det löste sig om än till en kännbar kostnad så kan du njuta av sommaren i en fräsch M3a! | |
Det dök iofs upp en felkod idag men den är en baggis om den skulle hålla i sig. Tror att det beror på att allt är "0"at och att så fort värdena från alla givare har "normaliserats" så kommer den nog att vara borta. Om inte så kan det vara en kabel eller slangklämma typ men det får gå på meckens konto då jag är övertygad om att det hänger ihop med ihopskuvningen om det inte skulle försvinna. Koden har jag redan fåt förklarat för mig - har med uppvärmning av kat att göra (secondary air) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
Var inne idag och luftpumpen till secondary air satt lite fel. Så nu förhoppningsvs så skall det vara slut på felkoder :) Har bara ett länkarmsbyte kvar som jag gör själv. Sedan så är bilen tipptopp. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Riktigt kul att höra!! | |
Har nu kört ett tag och allt är super förutom att det kommer lite bränd oljedoft en 2-3 min efter man har startat bilen. Får maila Jarls och fråga om de har några ideer. Jag har motortvättat den 2 ggr. men som sagt - den går super. Den känns som den är ny. Så här bra gick den inte ens när jag köpte den :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.