AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
7.479

120i -07 blinkers blinkar snabbt.

Jo
67
Joben
120i -07
Hej på er min blinkers blinkar dubbelt så fort,men inte när jag trycker på varningsblinkers.
Självklart har jag kollat alla lampor runt bilen. Samtidigt som det hände varnar instrumenteringen för trasiga lampor när jag startar den med: gul lampsymbol , fel helljus , fel halvljus växelvis ,inga trasiga lampor där heller ,har tagit bort minuspolen till batteriet 5min. Men det hjälpte inte heller...suck.
Nån vänlig själ här som har erfarenhet av problemet så skulle jag vara tacksam för lite hjälp och tips :)
Kollat säkringarna?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag hade liknande fel på , in E91:a. Det var vänster bak som blinkade snabbt, men fungerade. Fick byta hela 'insatsen'. Kostade ett par tusen på BMW.

jo
97
jol

540 iT -97
Om du har drag monterat på den, så kan det vara adaptern mellan 13 polig och 7 polig som ställer till det. Den kan vara orsak till en massa mystiska problem och ska bara vara monterad när den används.
Jo
67
Joben
120i -07
Tack för tipsen! -ja jag har dragkrok men adaptern är inte monterad och de ser torrt ut i kontakten,har hört att det skall bli en liten siffra(1) vid gula fellampan i instrumentet när felet är i dragkrokskontakten ,kan det stämma? Felet uppstod efter jag laddat batteriet över natten med ctek-laddaren ,vet inte om det kan ha nått samband.
Jo
67
Joben
120i -07
..det kan väl inte ha nått med att det fortfarande är orginalbatteriet från -07 ,det visar ju över 12volt när jag mäter på det
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
tror din FRM (fotrumsmodul) är defekt. Då brukar det kunna bli så
Jo
67
Joben
120i -07
Precis vad jag var rädd för när felet uppstod,låter dyrt. Jag ringde till BMW och frågade när felet uppstod ,men dom trodde inte att det var den modulen,skall strax åka och besiktiga bilen..
K1
1
K13
520d F10-11 120d -07
HEj!

Hur gick det med blinkers problemet?
Jag har i stor sett samma fel på min 120d efter att ha bytt blinkers lampa.
Jo
67
Joben
120i -07
Hej K13 mfl. det var som jag befarade den sk. fotrumsmodulen som sagt upp sig ,min bilmekanikerkompis kunde inte byta den (pga kodning av modul) så det var bara att lämna i till BMW i Uppsala och snällt betala 8000kr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.