|
|
|
|---|---|
|
Det var ett tag sedan jag var i nybilshallen hos BMW i Uppsala och kollade på de nya bilarna. Dels för att jag inte längre bor i Uppsala men också för att jag inte riktigt tyckt om designen på de nya bilarna, så det har aldrig varit någon dragkraft att gå till någon nybilshalls hos BMW. I går var jag på genomresa och efter en stadig tallrik kebab på Mariannes(ett måste) hade jag några minuter över och gled då in till Novation och kollade vad som erbjöds. Jag stegade med snabba steg in 5 minuter innan stängningsdags, ägnade inte så mycket tid åt det sprillans nya bilarna och kommer då till "nästan nya"/Premium och ser två 4-serie cabar. *Dreggel* Riktigt läckra må jag säga, en svart med ljusbrun inredning hade fångat min uppmärksamhet. "550.000 kr" Njaeeee... Jag har inte ens råd om jag skulle sälja alla bilar jag har. Det är då det händer! Fram stegar en säljare "Hej är det någon du vill ha hjälp med?" Som förstenad mumlar jag med lite rosslig hals "Eh nej jag kikar bara lite nu". Aldrig har det kommit fram en säljare och velat kränga en bil de ggr jag varit inne i mycket yngre åldrar. Jag är på väg att bli en gubbe, som även årets nyårslöfte om träning bekräftar. Tack och hej | |
|
Njut också av de ständigt fallande försäkringspremierna som kommer med åldern ------- //Lövet |
|
|
Hehe, jag e 33 och får vis leg på systemet. Får typ alltid gå i fred. Så jag tror det ligger något i det. |
|
| Man blir ändå bara tokig av att lyssna på det som kommer ur munnen på 99% av bilsäljarna så det räcker med ett välkommen tycker jag. | |
| Jag aldrig haft något problem att bli uppvaktad av handlare i bilhallen, vare sig på BMW eller någon annanstans. Å andra sidan har jag aldrig visat leg på systemet, inte ens när jag var 20 vad jag kan minnas... | |
| Det hänger en del på kläder o liknande oxå...Gå dit i en "Lagom sliten Adidas-overall med matchande sneakers o keps" så kommer nog få säljare komma fram, mer sannolikt att nån "säkerhetsvakt" frågar om du verkligen kommit rätt...Gå sedan dit igen i kostym med matchande skor o passande frisyr, eller "klädd som vanligt" för den delen (förutsätter att du inte går i läderpaj privat*haha*) | |
thekinglives |
Dawwe: Tack för tipset, nu vet jag hur jag ska slippa säljarna;) Inte för de direkt springer fram idag de få gånger jag går dit, men kan jag slippa dem helt så vore det ju skönast. Gert Fylking har ju en snygg, funkar den tro? |
Verdi |
Dawwe, Vem går egentligen runt i kostym i dagens Sverige? Jurister och bankfolk? Kollar man på 7H:s bilder på deras köpare som hämtar diverse lyxbilar så är det typ slitna ljusa jeans och Ralph Lauren-piké med så stor logga (hästjävel) som möjligt. På fötterna är det vita sneakers och på huvudet är det nån rätt ovårdad frisyr. Ja, på ett ungefär. :) |
| Finns nog en hel del folk som glider runt i kostym om dagarna också. Men i detta fall räcker det med en nedstoppad skjorta, finskor och lite stil på kaluffsen för att vara "rätt" kund. Det är väl så dom flesta med tjänstebil ser ut? :-) | |
|
Tja...Beror på vad man jobbar med så klart, o på vilket företag. Kostym var kanske att ta i, men kavaj eller motsvarande är rätt vanligt inom vissa yrken. Men som vanligt, så gäller det att klä sig "passande", gör man ett besök hos, låt oss säga, något större (amerikanskt) finans/broker/ -företag med en tydlig klädpolicy för de anställda så gör man nog bäst i att dyka upp i nåt "kostymaktigt", medans det kanske är rent utav olämpligt på andra företag. Och det är skillnad på jeans och jeans. Jeans för 1000 kr kontra jeans för 4-5000, o en äkta piketröja från RL eller motsvarande köper man med så liten logga som det bara går, man vill inte skylta med nån jävla logga, inte gratis iaf*haha*. TheKing: Fylkings rosa kommer funka perfa! Matcha med en "bergsprängare" på axeln ala mitten av 80-talet så är du safe :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.