|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har otrolig otur kring kylare, förra pajade och en ny installerades i november 2014, nu har ytterligare en kylare börjat läcka och jag tror mig veta varför. Jag har original stötfångare och som ni ser på bilden nedan så är det rätt stora hål där stenar kan ta sig in och i snabba hastigheter skjutas mot kylaren som blir misshandlad och tillslut börjar få hål i sig. Jag märker att övre delen av kylaren ser bra ut medan undre halvan är riktigt misshandlad och det är bara en tidsfråga enligt mig innan det blir riktigt stort hål i kylaren. Vad kan man göra? Finns det inget nät som man kan sätta på stötfångarens insida som tar smällen istället för kylaren. Sett att M-tech-stötfångaren har ett nät, vet inte om syftet är att skydda kylaren eller bara en snygg detalj. Tar gärna mot tips. Annars får jag köpa något tätt nät och själv försöka fästa på stötfångaren. Luftflödet borde bli ok ändå. Länk | |
|
Tja, jag hade samma front (är väl en E46:a!?) och under nästan exakt 40.000 mil var det inte några problem med att kylaren "bombarderades", däremot byttes kylaren en gång pga. läckage som blivit då den "svällt". Vid 40.000 mil såg jag att den bytta kylaren också hade börjat svälla i nederkanten - så det hade nog varit dags att byta den inom något år eller så...nu hann ett vildsvin före och gjorde att bilen blev skrotad. Men du kanske har väldigt mycket trafik som drar upp stenar och liknande, prova att sätta ett relativt finmaskigt nät bakom gallret i fronten. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja det är en 46a, den ser inte svullen ut och såg en del stenar på golvet, men men, ja, ett finmaskigt nät vore nog bra, har du något tips var det kan inskaffas tro? Mvh Daniel |
|
|
Kanske något liknande: Länk Annars går det säkert bra med vanligt "myggnät". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.