AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.576

Eisenmann Race till Bmw e46 325

pe
11
pegeee
BMW E92 330D - M-sport
Tjenare alla bmw älskare!

Börjat lessna på ljudet ur min 325 då jag vill ha lite mer härlig sång nu till våren!:D
Suttit och läst lite gamla trådar nu och det går i tankarna att köpa ett eisenmann system, det är nog race verisionen jag är ute efter, men ska jag enbart köpa slutburken eller ska jag köpa slutburken + ljudrör (cat-back)? är inte så kunnig inom detta området men lite hjälp och tips skulle uppskattas!:)

Sedan tänkte jag med vilken storlek jag ska ha på utblåsen? 2x70 eller 2x76?
Jimmy på xerius rekommenderade 2x70! Någon som vet vad orginalstorleken är på 330:n?

Med vänliga hälsningar
Philip
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Hej!

Jag hade Eisenmann Sport 2*70 + catback på min 330ci och det var supergrymmt ljud!!
Låter inte för mycket som t.ex Race gör men det är min egna åsikt.
Jag var inne på att köpa Race men tyckte att det lät för mycket.

Slå en signal till Xerius Racing, dem är väldigt trevliga och serviceminded.
Nu har jag iofs Eisenmann på E36 och E39 men...Iaf, på den ena sitter det Eisenmann Race (2*76mm,original är 2*70mm har jag för mig...). Passar precis, fick modda kanten på "diffusern", syns endas om man titta underifrån...Ljudet då? Absolut INTE för högt, snarare precis lagom. Tyst på tomgång o vid jämn gas (lite mer än original), o ryter fint när man matar på. På den andra,även den en E36, sitter det Eienmann SuperSound (2*76mm), föregångaren till Race.Låter mycket bättre än Race, låter mer "hela tiden" UTAN att vara störande. Att detta system låter så mycket bättre kan kanske delvis bero på att det gått många fler mil än Race systemet. Till sist har jag Eisenmann SuperSound (4*76mm) på E39:an, inkl SuperSprint X-pipe. Mycket högt ljud vid kallstart, MEN den tystnar sedan i princip helt efter 2 min. Låter normalt vid jämn gas,o vrålar när mn gasar, precis somman vill ha det. Jag skulle INTE köpa något annat än Race varianten, såååå mycket låter de inte. Gällande slutrör så gillar jag större ändrör så jag tycker 2*76 mm, OM du får plats med de utan att behöva modda massor, att behöva skära bort några mm av en plastkant kallar jag inte massor...
På bilden kan man ana den perfekta passformen med dubbla 76mm på E36, fyller ut perfekt:).
Länk
Länk
Nu har € gått upp iofs men jag köpte mitt Race till E36 på ebay.de, var typ 2000 billigare än i Sverige, o glöm inte att köpa till "anslutningsrören" om sådana finnes.
pe
11
pegeee
BMW E92 330D - M-sport
Tack för svaren, och tack Dawwe för bilderna :)
Det får bli race varianten med ljudrör, tyckte 2x76 såg grymt ut på din e36 så kör på det med! Borde passa M-sport baken på en sedan utan att behöva göra några ändringar!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Om man inte vill lägga ned så mycket pengar på en bil som inte är värd så mycket så är Bastuck ett trevligt alternativ. Finns med eller utan främre dämpare. Jag satte ett sådant på min Z4 och är mycket nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.