|
|
|
|---|---|
|
Plockade ut en ny BMW strax innan jul och är supernöjd med bilen, min första BMW men säkerligen inte den sista! En sak dock jag inte kunnat lista ut är hur jag nollställer en rutt jag valt att navigera till om jag fortsätter hela vägen in i mål så att säga. Har jag en rutt igång och innan jag nått fram till min destination kan jag ju gå in och välja att avsluta vägledningen men vad jag märkt är att om jag navigerar hela vägen fram till målflaggan så försvinner möjligheten att nolla rutten så fort jag "gått i mål" men ändå ligger målflaggan kvar både på kartan och har även kvar pilen i instrumentklustret som visar i vilken riktning målet ligger. Enda sättet jag kommit på för att nollställa en sån situation är genom att välja att navigera till en ny destination för att få upp menyalternativet för att avsluta vägvisning men känns väldigt omständligt. Någon som vet ifall det finns ett enklare sätt? Tack på förhand! | |
| Mycket intressant fråga. Har nämligen exakt samma problem och försökt nollställa/avsluta vägvisning utan att hittat något val i menyer för det. Borde väl inte vara helt ovanligt att man kommer fram till ett mål och sedan vill köra hem direkt utan att behöva stänga av bilen eller välja vägvisning när man faktiskt hittar hem.. :). Eller så tänker både du och jag fel? | |
| På min bil måste avsluta vägvisning stänga av bilen starta om den igen då nollställs rutten. | |
|
Märkligt om man i ett navigationssystem i den här prislappen inte kan göra en så grundläggande sak som att nollställa rutten/målet när man nått fram?! Har provat stänga av bilen men målet låg ändå kvar, kanske bilen måste vara avstängd en stund innan målet försvinner. Finns ju en enkel lösning genom att nolla rutten precis innan man nått fram men ibland glömmer man det. Använder navigation ganska mycket, inte för att hitta men för att se hur trafiken ser ut. Kanske ska dra ett mail till BMW själva och fråga, borde ju vara något de enkelt skulle kunna fixa i en uppdatering. |
|
|
Jag har upplevt samma irriterande fenomen på min gamla F11, kom aldrig på lösningen. /gustav |
|
|
På vår Volvo s60 R-design -15 trycker man på gubben på ratten ( sitter likadan på vår E60-08) och uttalar: avsluta vägledning. Eller så tar det en kvart i menyn som är trög till navin men bra i övrigt. Mvh Jonas B |
|
|
Jodå, funkar bra att avsluta genom att använda röst. Problemet är att när du nått fram till ditt mål anser inte systemet att det finns någon aktiv rutt att avsluta men ändå ligger målflaggan som sagt kvar på kartan. Just det spelar mig ingen roll men däremot pilen i instrumentklustret som hela tiden ligger kvar och pekar i riktning mot flaggan där jag annars ser aktuell hastighetsbegränsning, vad klockan är etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.