AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.367

530d skakningar under stolen.

Os
46
Oskis
530da e61 -06
Hej. Min Bil har börjar skaka / vibrera. Den gör det när man står stilla vid rödljus osv. Spelar ingen roll om man lägger i P,R,N eller D. Vibrationerna i sätet kommer tillbaka vid ca 90kmh och uppåt. Känn som det märks på motorväg med högsta växeln i. Åkte en längre sträck under ledigheten nu och då tappade bilen även effekt under landsvägskörning vid ca 100kmh i ca 5km sen släppte det. Känns som det är något med avgasröret. Det mullrar liksom i kupén vid tongång och när skakningarna börjar på landsväg/motorväg så känns dom nästa bara i fram sätena. Det känns som avgasröret eller något under bilen skakar kraftigt och framkallar detta.

Någon som har någon idé vart jag kan felsöka? Har inga felmeddelanden enda är glödstift nr 6.
Tack på förhand.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Du har vacuumstyrda motorfästen på din bil tror jag.

Kolla slangarna som går ner till dem, inte ovanligt att de spricker.
Os
46
Oskis
530da e61 -06
Så motorfästet kan framkalla skakningar i hög hastighet? Känner inget för ens vid ca 90kmh och uppåt.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Länk

Pdf,om motorfästen börjar på sid 45.

Det kan bete sig lite olika beroende på fel som jag förstått det hela
Os
46
Oskis
530da e61 -06
Hej, nu har bilen varit inne hos verkstad och dom läste av felkoder på bilden, det som fanns va 3 glödstift och 2 felkoder med Partikelfiltet. Kan det va att det är igensatt och skapar vibrationer på grund av begränsad utsläpp?
Dom kolla även på kuddarna och dom tyckte dom såg ok ut. Dock så va det bara en ytlig koll. Va tror ni? Vad ska jag göra? Byta filter och kolla om det hjälper?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.