|
|
|
|---|---|
|
Tänkte få verifikation på färg på skinnklädsel i en nyinköpt E36 320 cab från 1994. Har läst om saffransfärgad från denna epoken, gissar det är det? Bilden har tyvärr lite mindre god kvalitet och färgstick. Den är definitivt inte beige i vilket fall. Länk Har tänkt rekonditionera och färga skinnet, någon som har erfarenhet av var man får tag på färg eller färgkod till skinnet. Har tänkte spruta skinnet med ny färg. Fanns en fin guide på you tube där de renoverar M-skinnklädsel med mycket gott resultat. | |
| Använd färgkoden för klädseln som finns i bilens utrustningslista. Med den kan du beställa rätt färg. | |
|
Tack Kane, stolarna är troligen utbytta dock. har sport och elstolar men står inget om det i listan från fabrik. Någon smo har en idé om det är saffran? Vilken kod det kan vara? Ursprungsfärgen för bilen är svart kod 9990. 0990__S3PN__Fab., fl.weave,"Chelsea/Mercury"/black Hittade referens till en M5:a med samma kod som har svart skinnklädsel. |
|
|
9990 är den äldre koden för sonderpolsterung. Den fanns fram till augusti-1994. Efter det heter sonderpolsterung Z1XX. I Individualuppgifterna står det vilken färg och vilket material klädseln är. Är Individualuppgifterna hemligstämplade får du kontakta rätt person/avdelning på BMW för att få reda på klädseln. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephen för tips. Det står champagne nappaläder. Cabens skinn verkar ha mörkare ton dock. Googlade fram denna bild, mest sannolikt samma färg som på min. Länk Kan ju kolla andra bilar på blocket för verifiering via chassinummer och optionslistor från fabrik. Fler tips mottages gärna. |
|
|
Jag har köpt ny "skokräm" till mina säten från leathermaster - klippte loss en liten överskottsbit läder under stolarna och skickade in och de blandade färg efter min provbit. Med rengöring, färg och skyddskräm gick nog hela kalaset på ungerfär en tusenlapp. Fick mycket bra service via mail från deras kundtjänst - har jag mailade med körde BMW själv också. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
1up: länka gärna till listan eller skriv VIN. Jag kan tänka mig att klädseln är Montanaläder Safrangelb (Nr. 4 201 535) Länk Champagner är det definitivt inte, kan även var Montana Maisgelb (Nr. 8 239 607) Länk Mvh Stephan |
|
|
325cabrio: Tack för tips. Det är en väg att gå. Har en jättebra firma i närheten som blandar färg till billack, hade tänkt gå till dem för att sen spruta skinnet med färg. Undrar just om det kan vara krav på annan typ av blandning dock när man ska applicera på skinn mot plåt. Någon som har erfarenhet får gärna chima in. Stephen: Juste, mina 2 cent ligger fortfarande på saffransfärgat skinn när jag kollar på den bifogade bilden bekräftar det. Smuts, 31 års användning påverkar kulören också så inte buslätt vid identifiering. Vet inte om BMW vid den tiden hade flera olika saffransgula kulörer dock. :) 7 sista av chassinumret; EB34358 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.