AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.580

tips på företag som bygger avgas

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
någon som vet BRA och duktiga företag som kan bygga ett system hela vägen?
Ferrita bygger hela system
Un
263
Underdog2
525d F11 -11 (Carbonschwarz)
525d F10 -11 (Alpinweiss III)
Var finns du? Hur långt är du villig att åka?
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
jag bor i Västragötaland, har 10mil till gbg, men kan åka om det är en bra firma/bra pris:=
Un
263
Underdog2
525d F11 -11 (Carbonschwarz)
525d F10 -11 (Alpinweiss III)
Ni har säkert ferrita där nere, annars har jag för mig att ni har en firma som heter RakaRör som bygger system i Mölndal, är dock osäker.
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Precis som Underdog2 skriver så finns det A-Alt i Mölndal. Tror det är samma som tidigare Raka rör Länk
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
De byggde system på min 740, bra jobb men extremt jobbiga resonanser så deras ljuddämpare tycker jag inte är nån hit. Det är inte så att bilen låter extremt högt, tvärtom hade den nog fått låta mer på höga varv men under 2500 varv är det huvudvärksframkallande i princip. Då är jag inte känslig heller med tanke på min Impreza med 3" system.

Åkte en M5 E39 med bortplockade bakre dämpare och den hade inga jobbiga resonanser lustigt nog.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Akrapovic? Då är nog risken att du får åka LÅNGT! :) De lär dock nog skicka utan problem.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
AlexanderK

Visst det hade varit de bästa, men de finns några "problem"
1. Dom göra inte till BMW 135 utan bara till 1m

Det kostar äckligt mycket pengar.

Visst det går att bygga om 135 så ett 1m system passar. Men det är ett stor ingrepp som kostar ca 7000kr exklusiv diffusor å system:(
Aha...Jag märker att den gode Alexander K har fått tag i nån "M-performance" broschyr o noterat att Akrapovic bygger avgassystem åt BMW...O absolut, "Akra" är bland det bästa du kan köpa, men även bland det dyraste. De är "några snäpp" dyrare än tex Eisenmann & Supersprint, men kanske inte lika många snäpp "bättre". Iaf, bra & billigt är en svår kombination, bra & prisvärt är en helt annan sak. Du skriver "hela vägen", antar att du menar då inkl downpipe o hela vägen bakåt, korrekt? Vad jag vet, så finns det få färdiga kit som är så omfattande, de flesta byter väl bara "efter katten". I ditt fall så kan man byta till en "kattlös" downpipe o behålla original katalysator delen o hoppas att det räcker för att klara avgasvärdena (borde inte vara några problem då en hel del byter till kattlösa downpipes...), men det korrekta vore ju så klart att montera en kattlös downpipe o sedan bygga nytt hela vägen inkl lämpliga "race katalystorer". Oavsett vilket du väljer (dvs behålla original katalysator-delen eller bygga nytt) så kommer detta kosta "fläsk", tippar på minst 15" inkl delar & arbete (dvs byta till en kattlös downpipe, behålla original katalysator delen o bygga nytt därefter). O är man ändå uppe o pratar 15-20" så gå "all-in", bygg nytt hela vägen inkl "race-katalysatorer".
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
jag har n55 motor, å det skilljer sig från tex 335 med n54 motor, jag har bara en katt å den sitter i DP, har en ny fin catless liggandes här hemma, så den är från katten och bak.

taken är att bygga ett system från DP och sedan skaffa 2st katter som man lätt kan snäppa ditt, när man väl ska på bes, alt som du skriver att man tar racer katter i stället å låter dom sitta hela tiden.

anleding till att jag vill bygga om är att jag vill få ut 4 utblås istället för 2 som de är org på 135.
ett preformece sysyem, catback går på nästan 10.000kr från bmw, så det är väl där ja känner att kan man då bygga ett helt nytt system, och då få 4utblås. så är det lätt värt dom extra 5 eller vad de nu kan bli:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.