|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte kromade låsknoppar och innerdörrhandtag tillhörande Z3, då dessa passar även på E36. Någon av er vill veta hur jag gick till väga under monteringen. Nu sitter de monterade och jag måste säga att jag blev mkt nöjd med resultatet, en liten men ändå markerad finishtouché... Börja med att skruva ut torx-skruven ur armstödet med nyckel T15. Pilla därefter ut elspegel-kontrollen ur armstöden. De skall dras ut (pincett sticks in på vardera sida, ej ovan-/nedsida) Dra ur dessa ur kontakterna till speglarna. Bakom dessa sitter ännu en torx-skruv T15. Efter dennes utskruvning drar du försiktigt ut innerdörrens nederkanter (snäpper till) från plåten och arbetar dig uppåt - dra innerdörren rakt uppåt tills den är helt loss. Observera att om du har dörrhögtalare skall du vara försiktig när du tar bort dörren och ta ur dennes kontakt... Själva dörröppnaren sitter nu fastskruvad med En Torxskruv T15 som sitter placerad mot frontsidan på bilen. Skruva ur denna och trä av dörröppnaren från den krok som går till dörrlåset (var försiktig så att dörröppnarens fjäder inte trillar av under förfarandet. Tappar du den måste du ta loss skumgummit <kladdigt> för att slippa ljudet av lösa delar i dörren...) Resten löser du enkelt, precis som när du tog loss delarna, fast tvärtom ;o) PowerKjell OO=00=OO __--------__ | |
| Kan du inte vara jäääätebussig o lägga ut bilder på hur det blev på nätet? Jag kan lägga dom på nån av mina servrar om du vill *nyfiken*. känns som det skulle passa finfint i min svarta E36'a =) | |
| Hej joakim! ja visst, det hade jag också tänkt göra. Har bara inte tillgång till digitalkamera just idag, men nästa vecka ska det vara klart och skickat till bmwpower.nu´s galleri. Visst kan jag skicka lite mer material till dig också. Ska jag maila bilderna till dig då? | |
| Way to go Kjell!! Jag skall ge mig på det efter semestern. | |
|
Jag kanske har missat detta, men var har du fått tag i dessa? Mvh. Johan |
|
| ...jasså, det var alltså till Z3:an.. då så. BMW orginal då alltså? och dessa är i samma utförande som E36:ans? Låter asgrymmt! Sååå trött jag är på mina plasthantag. Det är detaljerna som gör skillnaden! För man fråga vad dom gick loss på? | |
|
Handtagen är BMW original ur Z3-serien och kan beställas från Tyskland genom auktoriserade återförsäljare. Pris per styck 240:- Finns i två utföranden; matt aluminium och kromad aluminium. Kromvarianten smälter bäst in i övriga kromline. Dörrlåsknopparna kostar 18:- per syck PowerKjell OO=00=OO __--------__ |
|
| crome line? i en E36:a? | |
| Hm, jag kan väl uttrycka det så även om det inte finns i standardutförande. Dock fastnar ju alla detaljer ur t.ex E46 kromlineinteriören när bilen är klar, så då kommer jag också vid en eventuell framtida försäljning av bilen att kalla den så: E36 compact ´2000 Kromline, komfort :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.