|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag kör året runt med min Z4 vill jag nu låta montera motorvärmare ( Helst i motorblocket med sk doppvärmare) samt kupévärmaruttag. Vet någon vilken verkstad, vilket fabrikat jag bör välja och vad kan det kosta ?. Bor ca 25 km nordöst om Stockholms city. TT | |
|
Jag har dieselvärmare som jag monterade nu i november. Först var jag inne på att montera motor- och kupevärmare och tog en del offerter. Bilen e dock F30-320d men det borde inte vara större skillnad. Jag skriver allt jag tog reda på: -BMW har erbjudande på 7995kr för slangvärmare. - Från Autoexperten verkstäderna fick jag alltifrån 6000 till 8000 och från några blockvärmare och några slangvärmare. Jobbet gick hos alla på ca 3000kr och e man någorlunda händig så kan man montera det själv. Jag fich tipset från nån att skaffa en billligare kupevärmare och köpa en ny när den går sönder eftersom kupevärmare var den största posten efter arbetet i offerterna. Så gör man det själv och köper en billig fläkt borde man fixa det på 3500kr. |
|
|
Tack för tips Har skickat ut 2 offertförfrågan Inväntar dessa. TT |
|
|
Jag har ifs. en -07 Z4 jag betalade 5500:- för montering inkl.delar. Jag har blockvärmare, skulle jag ha tagit "doppvärmare" va priset 12000:- ! pga att det är en elektrisk vattenpump, om du åxo har elpump vet jag ej. Jobbet gjorde M-Bilar i Eskilstuna |
|
|
Skulle rekommendera att fundera på bränsledriven värmare. Kanske 5-7kkr för aggregat på ebay.de och sen 5 kkr för montering i SVerige hos något Webasto/ Ebersprächercenter. Med en fjärrkontroll alt det dyrbarare alternativet styrning via app så är du oberondende av eluttag samt lär även göra bilen mer attraktiv den dagen då den ska säljas. Att köpa detta i Sverige kostar minst 30kkr. Det som behövs är att en till två gånger i månaden ladda bilen över natten med en ctekladdare, värmare drar ström som sagt... Mvh Asken |
|
|
Är det någon som vet om min Z4 S Drive 2,3 i, av 2009 års modell har elektrisk vattenpump ? TT |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jepp. Länk Det flesta nya värmare är kontaktvärmare som skruvas mot blocket med tillhörande grenuttag till kupen. Har man tillgång till el är det den "billigaste" och smidigaste lösningen. Då kan man även ha en batteriladdare i systemet för underhållsladdning av batteriet KG knutsson har slutat sälja DEFA säljer Calix istället SÅ Calix är nog smidigast att hitta hos reservdelshandel idag gissa jag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Haha lloydan det var nåt i hästväg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.