AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.590

Knepigt cab-"problem"

Fr
3
Fredda M3 Cabrio
M3 Cabrio -98
Tjenare!
Jag har sökt lite överallt men hittar ingen med liknande problem..
Jag har en -98 M3 Cab med helautomatiska caben. Allt fungerar perfekt MEN varningslampan på cab-knappen lyser konstant så fort tändningen är på 0ch slocknar en stund efter att jag slagit av tändningen..
Släpper jag knappen under öppning/stängning av tak så blinkar den lite starkare samtidigt som den lyser.. Är det någon som har råkat ut för detta här tidigare? Kan det vara knappen i sig om har fått spunk??
(övriga dioder i knappen lyser som de ska)

Tack på förhand!
/Fredda
Blinkande knapp betyder att nåt är knas, o sufletten kan INTE manövreras med knappen. Att den blinkar om man stoppar under stängning/öppning är helt i sin ordning, så gör mina med. Det finns ett antal microbrytare i systemet, den som brukar kunna trilskas oftast är den vid bagagerumslåset, men det finns även microbrytare för cabluckan o nån/några i sufletten...Men som sagt, om cab manövreringen stannar av sig själv o lampan börjar blinka så är det nåt knas, eller om lampan blinkar redan innan proceduren påbörjas (kolla så bagageluckan är ordentligt stängd!)
Fr
3
Fredda M3 Cabrio
M3 Cabrio -98
Tjena Dawwe!
Jag var nog lite otydlig i inlägget, jag vet hur det ska fungera och varför det blinkar :)
Det knepiga är att dioden ALLTID lyser, även när det ska blinka lyser dioden bara lite kraftigare vid blink om du förstår vad jag menar :)

Jag börjar fundera på om det kan vara kortis i knappen. För så fort jag slår på tändningen så lyser den och slocknar unte förrän några sekunder efter jag slagit av tändningen igen..

Som sagt allt fungerar som det ska så jag blir lite fundersam. Jag kanju strunta i det men det är en smula annoying...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.