|
|
|
|---|---|
|
Det hela började med att låsknappen på nyckeln slutade fungera. Trodde det var något glapp eller liknande så tog isär den och torkade rent i kortet och satte ihop den igen. Sen var jag tvungen att para ihop nyckeln med bilen för att bilen skulle gå att öppna men jag fick det aldrig att funka. Försökte starta bilen men det gick inte heller. Startmotorn går inte runt. I samband med detta så tog batteriet i bilen slut. Köpte nya batterier till nyckeln och provade igen att para ihop bilen och nyckeln och det funkade direkt. MEN bilen går fortfarande inte att starta. Händer inget på steg 3 på nyckeln. Vad kan felet vara? Har inte haft några problem med startmotorn eller tändningslåset innan och den funkade innan jag bytte batterier i nyckeln. Vad är fel? :( mvh Tobbe | |
|
Lämnade in bilen på BMW för någon vecka sen och dom tror sig hittat felet. Boxen till startspärren verkar ha gett upp och det är EWS boxen lr? Dom ville byta till en helt ny box. = DYRT Men kan jag byta DME + EWS-box + nyckel/tändlås från en annan bil och sätta i min? Borde funka lr? mvh Tobbe |
|
|
Du har inte tappat bort ews-chippet när du plockade isär nyckeln? Låter som det troligaste. Se bild Länk Fekzen kan koda bort ews annars hör med honom, se www.fekzen.se |
|
| Hmm... Bra fråga! Ska hämta bilen på bmw på måndag så får se då. Har letat här hemma men inte hittat något chip iaf | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.