AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
357

Ta bort batteriet?

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Undrar om jag kan ta ur batteriet ur min M5 utan att det händer nåt otrevligt!? Man vet ju aldrig med all elektronik som finns i bilen...tappar den minne för nåt om man tar ur batteriet? tomgång, färddata etc?

Har ett felmeddelande på checkcontrolen som säger "checkcontrol see owners handbook" och inget annat meddelande i samband med det..så jag misstänker att batteriet kanske är dåligt el nåt.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Svar på fråga 1:Det som du får slå in är koden till stereon om du har orginal.Samt ställa in klocka och språk om du nu inte kör Tyska som är det språket som automatiskt kommer upp.Annars så sitter det batterier som gör att service intervallen och checkkontrollen kommer ihåg allt.

Svar till fråga 2:Testa och tryck på den högra knappen vid hastighetsmätaren med den kan man bläddra fram mera text om det nu står något mera,gör det inte det så verkar det lustigt då får du nog be BMW att släck dit felmeddelande.

Lycka till!!!
Mvh Ricke
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ingen orginal stereo, dock orginal larm. Felkoden säger bara det där och inget mer. Har hört att den kan säga så om batterispänningen är för låg el nåt??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.