|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
e91 330xi, automat, 18200 mil, köpt när den hade gått 11500 ungefär. Bytt: -Bromsskivor fram -Bromsklossar fram och bak + slitagevarnare -Disaventil reparation -Batteri -Framvagnsbussningar -Olja, filter 2 ggr/år Totalt spenderat ca 7-8000kr på reservdelar under 3 år, olja och filter inräknat. Går lika bra nu (pick och stark) som när den rullat 11500. Planerar att äga den ett par år till i alla fall. |
|
|
3900 mil tändspolar+högtryckspump vid 1500 mil |
|
| 352i årmod -09 med 3 liters underbara 6:a på 218 hk. Mars 2018 har den gått 6200 mil. Förra ägaren bytte spridarna sommaren 2017. Peppar, peppar ta i trä så verkar allt fungera än så läge. Lite problem med felkoder för punktering och service som man får släcka då o då. | |
|
Bmw 335i 2007, hade rullat ungefär 14900 tre år sedan, nu 17700. Bytt: Däck, bromsar runt om, vattenpump, baklampor, tändspole, länkarm och turbos..kvalitetsbrister minst sagt. |
|
| En 335i som gått 15000 mil kan ju ha gått ganska hårt de milen... | |
| Jo fast det är helt enkelt dålig kvalité som är grundorsaken här. | |
|
Nu har min 325D 09:a snart gått 29 000 mil och jag måste uppdatera med byte av fjädrar och dämpare fram. Hål i vägen som döljdes av nysnö fick ena fjädern att spricka och skära sönder det helt nya vinterdäcket. Inte helt gratis för när man ändå byter fjädrar är det lika bra att byta dämparna också. Men men, han känns ju bergstabil fram igen. |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
M3 E93 från 2009 som gått 3200 mil. Inget bytt bara service. Nu förtiden går den ca 200 mil om året. |
|
Hej! Min 318D e91 2012 har gått 26523 mil Jag har bytt, fotrumsmodul, vattenpump, bromsarna runt om, framruta. |
|
| 320d, e91 -2010 som jag kört ca 6000 mil med, den stod på 12500 när jag köpte den för lite drygt två år sedan. Jag har servat den med olja och filter regelbundet och bytt luft och kupefilter. När jag köpte den så hade batteriet haft dålig spänning sedan ca 10500 mil och därmed hade bilens dator, för att spara ström, stängt av en styrmotor till kupéfläkten så jag var utan luft på golvet. Det fick jag åka till auk verkastad för att fixa. Jag lyckades dock rädda batteriet genom att underhållsladda varje natt i ett års tid, å nu funkar det finemang. Båda hjullagren bak är bytta och snart ska parkeringsbromsbackarna bytas. Har även bytt ruta då bensinmackens torkarblad lossnade när jag fällde ner armen...jag använder Boschblad numera. | |
|
325T -11, ca 6k mil vid köp, nu tre år senare drygt 10k mil. Utöver vanlig service: 2 syresensorer, de två före kattarna. Det sitter dock en N53 under huven så jag är beredd på det mesta men än inga motorlampor eller udda beteende. |
|
|
320da-09, gillar kvaliteten mot E46 E39. Inte lika god komfort mot de andra men bilen har rullat nu i 22000 mil. Har ägt den i 5 år o kört bilen 10000 mil. Gillar automat med diesel, funkar klockrent. Fick byta turbo vid 16500 mil, annars har inget annat hänt med bilen förutom service. Men nu börjar slitagedelarna o börjas bytas ut gäller: Byta komplett skivbromsar/ klossar. Bakrutetorkaren slutat fungera. Polera strålkastarna plasten. Byta framruta imon. Snart så kommer jag få byta batteri, kör fortfarande med org batteri. Plyschklädseln är smutsig o bör tvättas bort från alla fläckar. Annars gillar jag min E 91 |
|
|
325 E90 -05 28.700 mil. Har bara ägt bilen ett år, men föregående ägare sa "Den felfriaste BMW jag ägt" Jag fick byta en drivaxel nu till besiktningen då ABS kransen svällt av rost, känns lite onödigt då drivaxeln annars trots milen var felfri. Bilen gick genom besiktningen med beröm, men stötdämparna (orginal) börjar bli dåliga. Sen surrar det lite om lagret på ingående axel i lådan, men det verkar standard på BMWs som gått en bit, och inget som stör, hörs bara när man kör sakta. Har kört ca 1000 mil och fyllt på 1 liter olja. Nöjd med bilen, men komforten borde vara bättre, sportstolarna utan svankstöd är sämre än E 39ans stolar, och ljudkomforten är betydligt sämre. Jag pysslar inte med eccodriving, men 6an nöjer sig med 0,85 liter soppa per mil. |
|
|
325i E90 LCI -09. Hade gått 9800 när jag köpte den för ca ett år sedan. Har nu gått 11800, så 2k mil på ett år. Jag fick byta spridare på den, givetvis när den passerat maskinskadeförsäkring - så där blev jag 20k fattigare. Hade dock budgeterat det vid köp eftersom det är känt fel med N53. Oljeservice - 1k Stag till automatjustering Xenon - 500kr |
|
|
Min 325i - 05 20 000mil har jag bytt följande delar, vattenpump, termostat, alla tändspolar, stötdämpare bak, antennförstärkare, kablar baklucka, släpvagns kontakt drag. samt bromsdelar givetvis. Skön bil att köra och är nöjd för övrigt, tycker det är ok med dessa delar alla modeller har ju olika svagheter och fördelar. |
|
|
Uppdaterar min tre år gamla post 320d Touring 2006 16900 mil Nytt batteri 2018 Nya stötdämpare bak 2017 Fortfarande inga fel, utan bara normalt slitage under 12 år |
|
|
lucifer579 Har det byts spridare på den innnan? Min 325i -09 har gått 11900 mil. Bytt spridare, spolar, tändstift vid 9800 mil av tidigare ägare. |
|
|
Jha, nu har det hänt igen;Fjäderbrott,V fram vid 152000 km. Ganska precis ett år sedan jag bytte H fram. Verkar som att BMW har ett serie-relaterat problem med E90/91. Det blir dyrt med bärgning och reparationer. Nej, inte dags att byta märke men kanske en annan modell? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Bosse J, Du funderade inte på att byta båda fjädrarna när den ena gick sönder? | |
|
Jodå, naturligtvis men det blev inte så. Jag befarar att detta är ett seriefel, många i omgivningen har fått byta. Liknar bakfjädrarna på E46 som också går av. Skillnaden är att bilen då är körbar. Vi får kolla om BMW har bytt artikelnummer och därmed leverantör? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.