|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Bmw 335i E90 -07 M-paket, köpt i maj med 8000 mil på mätaren just nu. Svensksåld. Jag parkerade i stan en kväll och fick två stora bucklor på taket och en på motorhuven...efter att bara ha ägt bilen i 6 dagar... Ny är taket fixat och ny lackat samt att jag har en helt ny motorhuv :) Oljeservice när jag köpte bilen samt byte av tändstift. Avställd under vintertid. Går som ett skott och är ej trimmad ännu. |
|
| 325i touring 2006 rullat 24900mil. Ägt den ett par dagarna nu. | |
|
E91 325d -09 Hade gått 8500 mil när jag köpte den mitten av 2013. Den hade då gott som tjänstebil, vad jag hittat i medföljande papper har endast service genomförts av föregående ägare. Nu har jag haft den i c.a. 1,5 år och den har nu gått 9900 mil. Det som jag har gjort bortsett från däck, service och uppdaterade kartor till navigatorn är, -Ny baklucka pga rost, bytt på BMW goodwill. Passade på att lacka om motorhuven pga stenskott samtidigt. Vid c.a. 8800 mil. -Bytt yttrevänster baklampa. Byttes vid c.a. 9000 mil. -Bytt vajrar till motorhuven, såklart upptäcktes felet när huven var stängd så det blev lite jobb. Byttes vid c.a. 9500 mil. |
|
|
Har en 320 d 09 som har rullat 11.200 mil . Köpte bilen 2010 då stod mätaren på 1.500 mil. Det började med att kopplingen började hugga vid 2.500 mil. fick en uppdatering på datorn men det blev inget bättre. Nästa steg blev att byta till en specialkoppling direkt från tyskland för att få bort problemen. Frågade mekanikern när jag hämtade ut bilen om den nya kopplingen såg annorlunda ut, det TYCKTE han att den gjorde. Bilen började att hoppa som en känguru efter 300 mil efter kopplingsbytet. Besökte BMW och påtalade problemet, blev ombedd att köra in på verkstaden, servicekillen kommer med tunga steg emot mej efter en halvtimme o påtalade att de satt en orginalkoppling i bilen. Nu skulle yttligare en ny koppling beställas hem för att få bort problemet, efter det har bilen gått bra. |
|
| 320 d Touring 2006, 12500 mil. Bara bytt några små glödlampor. har haft den sedan 300 mil och har varit helt problemfritt i snart 9 år. | |
|
Min 318i från 2010 har rullat 19800 mil. Jag har kört 3500 mil sen jag köpte den för ett år sedan. Jag har bytt knappen till rutan på bakluckan då den var trasig när jag köpte bilen. I övrigt har den gått som en klocka. Inte ett enda fel. |
|
| Kört 7000 mil nu. Inga fel än men herregud vad dålig regnsensorn är. Usel rent av. | |
|
Ägt min i fyra år. Den hade gått 1600 mil när jag köpte den och slår snart om till 19000. Jag har bytt bromsskivor en gång och belägg två gånger, enligt uppgift var skivorna dåliga eftersom jag planererar min körning för mycket och bromsar för lite. Så nu okynnesbromsar jag då och då för att hålla dem i trim. Hehe 100 mil efter att maskinskadegarantin för elgrejer gått ut gick datorn till displayen sönder, så det var jag väl inte helt nöjd med. Ingenting på goodwill heller, de tyckte väl att jag själv orsakat det. :P Men i övrigt är det bara service och torkarblad som behövts bytas. Jag är sjuk nöjd med bilen. Helt klart den bästa bil jag någonsin ägt. “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
|
Hej, jag har en 330d från -07, kört 11.000 mil. Nu ska jag, i preventivt syfte, byta insugsröret för att inte riskera att plastspjällen lossnar. Det brukar innebära motorbyte. Ett glödstift gac upp så jag bytte alla 6. Därutöver bara vanlig service. Och dieselvärmaren kan behöva en återstart ibland. Kanonbil, mao. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Köpte min 330dA 2009 i höstas och har nu lagt ca 800mil i den. I nuläget har den rullat omkring 10200 mil. Enligt den dokumentation som finns om bilen så har inget direkt utöver vanliga förbrukningsdelar bytts på bilen. Jag fick dock byta främre bromsskivor med belägg nu i förra veckan. 10 000mil på ett par väl använda främre skivor tycker jag är rimligt. Väldigt nöjd med bilen. MVH Christian |
|
|
Hejsan! Har haft min 335i e91 -09 1 år och 3 månader ca kört snart 2000 mil med den, gått 17290 mil typ och har inte haft något direkt allvarligt problem med den, bytt torkarblad en gång på den. Snart dags för service i maj! Flyter på som en pärla! Jag älskar den! |
|
|
325d lci 2009 e91 automat. Ägde den i 4.5 år, vid köp hade den gått c.a. 8500. När den såldes hade den gått 12100 mil. Borsett från ren service har jag bytt, Baklucka på garantin vid 9000 mil Ett yttre led-bakljus vid 9500 mil Låsmekanismen motorhuv lagad, gick ej att öppna huven 10000 mil Bakre bromsklossar vid 10000 mil Vindrutetorkaraxeln på bakrutan vid 12000 mil |
|
|
318d LCI 2010 e91 manuell, Köpt i somras med drygt 9800 mil på mätaren efter att ha spenderat åtskilliga timmar letandes efter en vit touring med panorama-tak samt bruna skinnsäten <3 *Nya belägg samt skivor bak *Service på bmw Efter 2000 mil inga problem förutom lite rost på bakluckan som jag har lämnat ett ärende hos bmw för några veckor sen..Inget svar ännu, Någon som har blivit nekad garanti på rost i bakluckan trots fullstämplad bok? Passade perfekt när jag pendlade 10 mil enkel resa till jobbet. Dock har avståndet krympt till knappt en mil så får nog bli en bensinare snart innan stackarn sotar igen, Inte en värdig död för en sådan bil ;) |
|
|
320D Touring -10. Den 17'e mars i år har jag ägt bilen i 4 år. Köptes med ~9800 mil på mätaren och komiskt nog hade jag tagit en bild på miltalen, 23´e januari i år och då slog den över på 23.100 mil. Har ca 10 mil enkel till min flickvän så det är där jag betat av milen.... Problem jag haft? Knappen till glasrutan slutat fungera ... Bytat bakre oken (dålig på att dra handbroms pga automatare). Sen ska de vara någon givare i motorn som jag själv inte märkte av som var defekt men som verkstaden såg efter felsökning samband med service. Helhet har bilen rullat som en klocka och sjukt nöjd. Händer inget oväntat maskinellt så lär den få rulla 10-20k mil till :) |
|
| 2,5 år och kört från 10.000 mil till strax under 16.000 mil, bytt glödrelä och batteri samt bromsskivor och kllossar fram. Service enligt bok och extra oljebyten mellan intervall. Genomsnittförbrukning (mätt på pump och nollad trippmätare) 0,78 L/mil . Bra bil som jag kommer åka många mil till i :) | |
|
Jag har nu uppnått 16.000 mil sedan sist Original bromsar fram o bak! (man ska inte bromsa) Bytt en värmeväxlarventil. Jag har dieselvärmare med fjärr. 4.550 SEK. Bytt en framfjäder. Verkar vara ett sorgebarn på E 90 liksom E36/46 (bakfjädrar) Dags att byta glödstift igen samt dess styrenhet. Senast var det vid 10.000 mil. Byter olja vid c:a 1.500 mil Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
320d E91 2008 32k mil Kamkedja bytt på garanti vid 26k Stötdämpare/fjädrar bytt vid 27k Turbo bytt vid 31k Framvagnsbussningar bytt vid 31k Bakvagnsbussningar bytt vid 31k5 Partikelfilter bytt vid 32k Mvh /B Länk |
|
|
Verkar kunna bli dyrt i längden. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
320d E91 -09, automatare, 24.000 mil Kört 6.000 mil med den på två år. Fläktmotor nyligen bytt. Rostiga gasfjädrar bak utbytta. Börjat växla lite ryckigt. Något skumt visslande oljud från motorutrymmet. Noggrann felsökning i helgen. |
|
| Min har gått 245007 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.