|
|
|
|---|---|
|
Bilen rör sig bara på dragläget, alltså utan inblandning av gaspedalen. Jag kan gasa hur mycket som helst, utan resultat. Jag lägger i ettan, släpper kopplingen och då rör den sig framåt, byter till tvåan, dö kör den lite snabbare, men vi snackar om 15-20 km i timmen. Bilen köpt i somras, har stått i ett år innan dess. Motorn går jämnt och bra. Kan det vara " katten" ? | |
|
Orkar den varva ur i "tomma"? Pappas v70 orkade bara till 2500 varv utan växel och med växel i så var det som att åka på tomgång bara ingen respons alls på gasen. Det visade sig vara gasspjället som gett upp. |
|
|
Orkar varva i "tomma" ? Sorry , skulle du kunna förklara begreppet? |
|
| Tror nog han mennade att stå still o gasa med växeln i neutral läge. | |
|
Lite svårt att förstå vad du menar men kan det inte vara så enkelt som att du har en koppling som är sopslut? Går motorn som den ska och kan varva den upp till rödmarkering eller stryper den bilen när du försöker varva? ///Stefan |
|
|
Har inte kollat och varva den så högt, men det där med kopplingen, den verkar ok, utan den kan jag inte få in växeln när motorn är av, när jag trycker ner den så bjuder den på motstånd som den ska, och så driver den bilen i dragläget. Alltså den kopplar på växeln när kopplingen släpps, det är gaspådraget som inte ger nån effekt ihuvudtaget, det är som att gasa i neutralläge fast bilen rullar och har växel inne. |
|
|
Känns än mera som en slirande koppling med den beskrivningen, bilen ökar i varv men inte hastighet? Om det nu är kopplingen så ska du köra så lite som möjligt, så kanske du har en chans att klara svänghjulet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.