|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Var inne idag med 550:in på besiktning. Besiktningsteknikern säger direkt när jag kliver ur bilen: En feg regbesiktare som inte registrerar in importen med rätt modellnamn! Blev villrådig då jag inte förstod vad han menade! Sen sa han: En M5 ska inte reggas in som 550I, eller är det en 550? Jag svarade att det va en 550, då blev han förvånad! Han hade inte besiktat en 550 nån gång, men han kom ihåg mig, och att han besiktat min M5:a ett antal ggr. Han trodde att det var M5:an som jag var in med och trodde att den var inreggad som 550I istället för M5. Det komiska är att min M5:a är Svensksåld och inte skulle kunna heta nått annat än M5, däremot skulle 550:in då kanske kunnat heta nått annat, då den togs in från Tyskland 2010! I vilket fall som helst, är denna besiktare skittrevlig och som jag intresserad av BMW! Besiktningen gick kanon och efteråt fick jag ett tack för att han fick chansen att besikta sin första 550I, sen sa han att han förstod varför jag är så förtjust i den! Har skrivit det här förut, att den är den "bästa" bil jag haft, vad avser totalintrycket! Summa sumarum: idag var det kul att besikta, man hoppas att man får samma kontrollant när det blir dags för M5:an om nått halvår! HA DET! modolasse |
| Samma vart de för mig då jag bessade B5an, hon som besiktade hade "paxat" min bil då bokningen kom in eftersom hon bara läntade att få sätta sig å provköra haha. Allt gick bra och de var kul att folk är intresserade! :) | |
|
Kul! Blev lite tveksam när jag läste din inledning, men det verkar ju ha varit en kul dag på besiktningen (låter som en motsägelse, nästan...) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Fick nedslag på längsgående bromsrör, vilket var perfekt då jag har garanti kvar :-) nu blir allt nytt och kostar inte en krona. I övrigt var det bara lovord av en bmw frälst kontrollant. | |
|
Likadant för mig när jag besiktigade 540in sista dec. Det enda man fick höra var att "det är såhär det skall se ut" när dom gick undertill och kollade. Blanka papper :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.