AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.721

Bmw E61 2006/2007 köpråd/miltalsfråga

Hej.

Efter ett tags funderande har jag bestämt mej för att köpa min första Bmw!
Kommer nog att bli en E61 523i Runt 2007. Tänkte lägga runt 100000

Har tittat lite på olika bilar nu och ganska många av dom har gått ganska långt enligt mej! runt 18k mil vilket jag tycker värkar lite mycket för en 07-08 och undrar om man ska vänta och köpa en med lite mindre mil på mätaren eller om de spelar mindre roll?

Undrar helt enkelt om de finns några större nackdelar med att köpa en så pass "NY" bil med så pass många mil på mätaren?

Andra tips och råd välkommnas varmt :D

Mvh Glenn

Det är ändå en 8 år gammal bil vi pratar om. Då är 18000 mil varken mycket eller lite. Med rätt skötsel håller en BMW minst 40-50000 mil. Dock lär det svenska korrosionsgynnande klimatet säga stopp dessförinnan.

Köp en s.k. LCI/"Facelift". Tillverkad efter mars 2007.

Köpguide: Länk
thekinglives
Länk

Denna kan du ju titta på..finns i närheten och har gått kort.
Några 169kkr kan de ju glömma...rätt sida om 150kkr borde gå att köpa den för.
Ja de e ju iofs inga nya bilar precis! Kanske ska titta mer på hur bilen e skött och hur. Servicen på bilen är utförd.

Mycket trevlig bil rätt färg också! Dock lite för högt pris för mej just nu!!
Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Länk
Fin och bra pris men pallar inte automat tyvär😜
da
25
davve530
530i -06
Förstår inte alla er som är imot en pre lci? Så jädra mycket skillnad är det ju inte på dom? Nä hellre en äldre med m-paket än en lci för min del, om nu priset avgör.
Funderade lite på de också inte så jävla stor skillnad igentligen om man inte är kräsen vill seja!

Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Instämmer med ovan, får jag m-sport istället så är det 8ggr trevligare än lci som sådant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.