|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Var i garaget igår och skulle hitta delar till en raketavfyringsramp. När jag skulle böka mig ut igen såg jag på bilen att jag saknar skyddet/locket över höger strålkastarspolare. Den verkar ju säljas, men bara som "grundlackad" (svart) Fråga: Kan väl inte vara värre än att man spraylackar den silver och sen lägger på klarlack och sen monterar? Har ni blivit av med en sån, hur gjorde ni? /Anders |
|
Ja gör så. Original sprayfärgset med färg o klarlack tycker jag fungerar bäst av "amatörsprayerna" dvs 1K. Glöm ej plastprimer. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack Martin, Jag skulle hämta barnen på Gotlandsfärjan i Nynäs i morse, så vi Haga Norra fick jag infallet att rycka i ratten, svänga av och kolla med Bavaria i Solna. Sagt och gjort, höger lock och ett set med Titansilver + klarlack senare rullade jag vidare. Schmeidmann tar 149:- för locket men har julstängt till 7'e. BMW tog 170:- Den ser grundlackad ut, men visst, jag lägger på primer också. /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.