|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Låter som en fin bil du har och med en bra utformad annons får du säkert bättre betalt än genomsnittet på blocket. Det är dock en 8,5 år gammal bil och långt ifrån fullutrustad Länk Grundpriset 2006 var 326' och jag kan inte få ihop 200' i extrautrustning, snarare 115' extra. Med 8% rabatt ger det ett nypris netto på 405'. Efter 8,5 år är det ovanligt att värdet är mer än 25% av nypriset, men pga de låga milen kanske 30% restvärde är rimligt, dvs 121' vilket många andra uppskattat värdet till. Föreslår att du provar att sätta ut bilen för det pris du tycker den är värd, får du mer än gissningarna här är det bara att gratulera :) --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Det finns alltid dom som uppskattar låga mil och bra historik mer än att det ska vara "billigast på blocket", bilen är ju dessutom helt ok utrustad. Har du inte bråttom att sälja så kan du gott försöka vänta ut köparen som kan tänka sig att betala lite extra för detta före du sätter ut en prisdumpad annons. | |
|
Re: BlackMunichWagon Nja..det som fattas är väl i så fall navigator och M-paket. Ser på VIN att det saknas en del bl a kompass i spegeln :-) I övrigt är det mesta med som gick att beställa då, sitter även 18´på sommardäcken nu o nästan nya 17´vinterdäck på originalfälg. Hur du räknar vet jag inte, jag har jämfört m prislistan för 2007 och då blev det 525´utan rabatter (spelar mindre roll). Som sagt vi får se hur det blir. Mvh |
|
|
Det är massor som fattas, aktiv styrning, aktiv farthållare, ljuspaket, Shadowline, HIFI Pro högtalare, Nappaläder, PDC fram, El-gardin, mörka rutor, klimakomfort vindruta, automatiskt avbländbara/infällbara ytterspeglar, TV, antracit innertak, 18" eller 19" och några ytterligare detaljer. Kompassen är med, kod S4NAA. Lägg ut en genomarbetad annons med mycket bilder (fixa länk i annonsen där du lägger upp minst 50 bra bilder) och sett ett pris du tycker är lämpligt och så får du se vad som händer. Det är enklare än att fråga andra. Jag brukar inte fråga andra och är nöjd med vad jag brukar få. För min del är det negativ med toppbytet, med två likadana bilar väljer jag den med originalmotor. Mvh Stephan |
|
|
Jag har sålt fina bilar med mycket utrustning. Fina bilar med lite utrustning. Sämre bilar med mycket utrustning och sämre bilar utan utrustning. Min bild är att det _mycket_ svårt att få bättre betalt än genomsnittsbilen oavsett. De flesta spekulanter har inga problem att bortse från någon viss utrustningsdetalj eller nån liten repa mot att bilen är attraktivt prissatt i förhållande till genomsnittet. Att göra tvärtom kräver mycket, mycket tålamod. ------- //Lövet |
|
|
Håller med Lövet när det handlar om privatförsäljning. Men på bilfirma är det annorlunda. Bilen måste vara blank och fin....priset är inte lika avgörande som vid privatförsäljning |
|
|
Ja på firma gäller andra "regler". Spekulanter accepterar knappt ett märke. ------- //Lövet |
|
|
TS försöker med 155K och ingen prutmån. Dyrt i mina öron! Länk |
|
|
Man får förstås sätta vilket pris man vill men det är inte direkt svårt att hitta mer attraktiva bilar för ungefär samma pengar Länk ------- //Lövet |
|
|
Den där 325an kommer aldrig bli såld för 155k. Betvivlar ens på att någon som är seriöst intresserad kommer höra av sig. // |
|
|
Nu nere på 145' ------- //Lövet |
|
|
Jag tror tyvärr att du är i samma situation som jag var när jag sålde min. Nästan samma utrustning(jag hade navigator men ingen krok) 5,2k mil, modellår 2007 och pedantskött. Jag övervärderade bilen då den i mitt tyckte var så fin och välutrustad. Coupe är tyvärr inte en modell som passar för alla vilket gör att marknaden blir mindre, 325 är en mellanmodell och det finns nu rätt många på marknaden. Jag satte ut annonsen hösten 2013 för 10k över vad bilpriser värderade bilen till(169.000) Väldigt svalt intresse från seriösa. Men efter att jag sänkte till 149k så fick jag bilen såld(slutpris 145) En fin, välutrustad bil som är välskött säljer sig själv när personen väl är på plats, men priset gör att personen kommer. Jag tror tyvärr att du måste sänka ännu mer för att få den såld, men önskar dig lycka till. |
|
|
Länk till min tråd när jag sålde min. Länk |
|
|
Tråden som gällde min bil, redan då fick man samma modell för runt 125. Länk |
|
| För att ens ge annonsen en chans behöver den kompletteras med bilder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.