|
|
|
|---|---|
|
Hej, På min besiktningspapper står det att signalen från kamaxelgivarkretsen är fel. Men efter att ha läst på lite om ämnet så verkar det finnas två stycken givare, en in och en ut, hur kan jag veta vilken jag ska ge mig på? | |
| Lämna in på felsökning bli nog billigare än att chansa då du ändå måste släcka felkod efter bytet. | |
| Ok, jag har fått en felkod från besiktningen, kan den peka ut vilken det är tro? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Givarna är identiska och kan skiftas. Finns det nått felkodsnummer angivet på besiktningspappret. Sedan är ju problemet att det kan vara en tillfälligt uppkommen felkod och eftersom besiktningen inte kan radera felkoder och köra en aktuell diagnos så vet dom inte om felet är aktuellt eller tillfälligt, utan de ser bara att felkoden finns där. Givarna sitter "i botten" på ett hål och kommer det skit på sensorn kan den missa i avläsning och sätter då en felkod som exempel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso, När jag köpte bilen, vilket inte var så länge sen, så hade den detta fel redan då. Jag har inte åtgärdat detta än och gjorde en efterbesiktning och då visade den detta igen, men detta kan vara som du säger att de inte kan radera och avläsa igen... Det kom med någon kod i besiktningspappret, jag kan titta på det senare och återkomma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.