|
|
|
|---|---|
|
Fråga 1: Kände en svag glykol lukt när jag provade värmen på max, försvann dock efter en stund ej blött på golvmatta. Är det vanligt fenomen eller håller elementet på att rasa ? (hänt förr när värmen inte används på ett tag enl förra ägaren) Fråga 2: Vibrationer från bromsar trots nya skivor från mekonomen fram, är orginal att föredra ?. Fråga 3: hörde svaga tecken på glapp från casterstagen vid låg fart på små knölig väg, kan det ge ökade bromsvibbarna ?. | |
| Om casterstagen är dåliga kan det bli vibbar när man bromsar. Att skivorna är från mekonomen betyder inte att det är skräp, förmodligen är det Brembo skivor. | |
|
om casterstagen är dåliga är det en MYCKET stor, för att inte säga helt och hållet orsaken till bromsvibrationer. Lycka till, Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Ok. Vibbarna fanns ej direkt efter bytet enl ägaren, med "nya" menar jag 1 år gamla nu. Vad tror ni om glykol lukten då ?. |
|
svardska |
jag hade glykollukt i min i början men det är antagligen åtgärdat och har försvunnit mer och mer tills det tillslut försvann helt. Men visst kolla det, det är trots allt en hel helgs arbete att byta ut värmepaketet. Men det är ju ett vanligt fel vad jag har hört. Är det mikroskopiska läckor så kan man ju hälla i lite kylartätning det brukar hålla problemet på avstånd några år i alla fall. |
| Har pratat med förre ägaren som ägde den i 3år, han sa att han kände en svag glykol doft varje höst när värmen inte används över sommaren och sattes igång igen. Ok läste någonstans här på forumet nån som bytt värmeelement 2 gånger på sin E32 735. Lite glykoldoft kan man ju leva med ibland men inte om elementet totalrasar och man blir stående med "ångbastun". | |
|
ALDRIG kylartätning!!!!! kanske i en volvo 140 men INTE i en sån bil.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Aldrig Kylartätning. Du ska inte oroa dig ganska vanligt att när man börjar använda värmekranar och ventiler på hösten att de är lite otäta pga packningarna har torkat lite i öppet läge.normalt så tätar det till sig när packningarna fått kommit i kontakt med vatten . Rent generellt och inte bara BMW relaterat. Min MB har samma symtom på hösten, låt värmekranarna vara öppna ett tag så slutar det av sig själv i de flesta fall. MVH Hasso |
|
Tack! Hasso det var det jag ville höra. Ska kontakta ägaren till 750 när jag kommer hem från jobbet idag och komma överens om ett slut pris. Svardska: Tror jag såg dig i tidningen Motor, stämde alla fall bilinehav och yrke samt ort. |
|
svardska |
jepp stämmer bra, början på min karriär som fotomodell. Hoppas få fota för Nisses herrmode snart. Kuriosa!! paprikapulver funkar lika bra som kylartätning! |
|
Kan även rekommendera ingefärapulver som tätning om man kan tänka sig en raggarlagning. (skulle aldrig utsätta min 7:a för något dylikt) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.