AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.797

Startbatteri E92 330xd -08: Moll eller Banner?

ch
12
chameleon
330xdA E92 -08
Hej alla!

Jag har en fundering kring startbatteriet i min E92 330xd tillv. 2007-12, det är så att det just nu sitter ett BMW Original batteri på 12V 90Ah AGM och det börjar bli dags att byta ut det. Efter en del egna efterforskningar har jag kommit att avgränsa mitt val till antingen ett AGM-batteri av motsvarande kapacitet från Banner eller Moll, men jag har aldrig stött på någon av dessa tidigare. Det jag framförallt undrar är då:

- Är någon av de här är originalleverantör av batteri till BMW?
- Har ni några erfarenheter av någon av dem, och i så fall vad tycker ni?

Tack på förhand och god fortsättning!
/Markus
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Funkar säkert bra och håller nog som alla andra batterier i 3-5år innan det börjar bli sämre och sämre. Beror lite på vilken typ av körning du gör också. Bmw original ligger väl på runt 3tusen? vad får du ge för dessa?

Glöm inte att registrera batteribyte efter bytet.
ch
12
chameleon
330xdA E92 -08
Låter fint, de kanske är likvärdiga i stort då. Ja, för tillfället körs inte bilen alldeles för ofta men jag har haft den som långpendlarbil under ett par år och då till trakter där den blivit utsatt för temperaturer ned mot -40 i perioder. Det var när den inte startade vid ett kallare tillfälle (trots motorvärmare) som jag insåg att det nog var dags att se över batteriet. Det pris jag fått av BMW för batteribyte var ca 4500 SEK inkl. arbetet och registreringen, om de bara ska göra en batteriregistrering tar de ca 500 SEK för det. Priserna jag hittat på såväl Moll som Banner har varit på ca 2200-2300 SEK, så det tycker jag låter helt OK för min del.

Tack för synpunkterna!
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Banner gör bmws originalbatterier, tror jag.
Köpte ett 92ah Banner agmbatteri på Ebay idag. 1926kr fraktat o klart
ch
12
chameleon
330xdA E92 -08
Lysande, tackar för tipset! Då ska jag titta närmare där, jag också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.