|
|
|
|---|---|
|
Någon med erfarenhet om BMWs aux kabel och en iphone 6? - går det att styra spotify , och itunes låter via ratten? - om så är fallet länka gärna vart ni köpt den kabeln. Tack för svar. | |
|
elgiganten alex |
|
| Okej så BMW aux kabel finns på Elgiganten? Jag sitter redan med en hifi aux kabel så tacksam för seriösa svar :) tack ändå | |
| Om du vill ha något att funka på ratten överhuvudtaget så tror jag du måste ha den kabeln som är kombinerad USB och AUX. Har aldrig hört talas om att det skall gå att styra musik enbart genom en AUX kabel. | |
| Misstänkte det, tack. | |
|
Finns ju aux-kablar med 3 ledare, alltså en tredje funktion. Vet de går att koppla in en 3 ledad till äldre bmw för att få bild och ljud i samma kabel. Tex så har ju iphonens headset 3 ledare, då går den tredje till att höja volym via knapparna och micen skulle jag tro. Men då gäller de ju att bilen ska stödja och skicka ut signal som säger åt telefonen att byta låt. |
|
|
Med aux kabel kan du inte styra någon stereo. Allt du får ut är ljudet. Ska du styra iphone ska bilen vara utrustad för det och så behöver du Länk kabel. Sedan finns det säkert 100 eftermarknadslösningar också. ------- //Lövet |
|
| Max_k: 3 ledare är standard audiokabel, jord/vänster/höger. Med 4 ledare får du utökad funktionalitet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.