|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis fått nerslag på bilprovningen (316ti compact - 03) för att min vänstra dimljus är riktat för högt och kan orsaka bländning. Jag har tagit loss den från spoilern men kan inte se hur/om det går att justera den. Den sitter fast med en skruv, så vitt jag kunde se. Har ni några tips eller förslag? | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Har du samma dimljus som jag har på min Compact? ---> Länk Jag kan inte se att de kan justeras alls? :-( /Anders |
|
Det är nr:5 på bilden, den skruvskallen är helt sfärisk och är låst i en liten plasthållare. Denna hållare sitter sedan fast i dimljuset om jag minns rätt, dock brukar denna gå sönder med åren.. väldigt klen konstruktion. Man kommer åt justerskruven via att hål vid sidan av dimljuset. //Jonas |
|
|
Hej, Jo, den såg jag när jag skruvade bort dimljuset, min är fortfarande hel. Den justeringsskruv som du nämner på sidan av dimljuset, ej visad på bilden, justerar inte eller väldigt lite kanske. Det är alltså en skruv i övre högra hörnet på dimljuset jag pratar om. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om man skruvar ned dimljusen så lågt det går slipper man bekymmer på besiktningen.Är ju egentligen inget man använder. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jaa det är sant, har även varit inne på att koppla bort dem vid besiktningen hehe..Men tack ändå, ville bara vara säker på att jag inte har missat någon bra mekanism för detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.