|
|
|
|---|---|
| Hur har ni löst problemet om man sätter sänkfjädrar på stötdämpare som är avsedda för originalfjädrar? Borra och hålla fast med en slangklämma är inte ett alternativ och ja det bästa är att köpa kortare dämpare. | |
|
Hur mycket tänker du sänka? Jag har sänkt E31:an med Msport, men då hade jag samma stötdämpare. Msport sänker ju inte så jättemycket nämligen. Vad jag vet så är det inga problem att sänka med Msport även om man har EDC som jag har. På 8-serien så är det samma stötdämpare oavsett om det är Msport eller inte. |
|
|
Jag satte på Eibach, ungefär 25/35mm, på originaldämparna på Z4an E86, efter någon månad började de läcka så jag budade hem Bilstein B6 som ska klara av 35mm sänkning. Men icke, Eibachfjädern sitter löst på dessa. Tydligen är Z4ans dämpare kortare original, jag har inget sportchassie enligt pappren och det såg ej heller ut så med originalfjädrarna. Jag funderar på att specialbeställa cylindrar med en längd som krävs för att komprimera fjädern, dessa träs över stötdämparstången och tvingar då ned fjädertallriken för att man ska kunna sätta på stödlagren och skruva fast muttern som håller dessa. Möjligen skulle det behövas något kullager mellan cylinder och tallrik för att den ska kunna vrida sig. |
|
|
Låter ju lite lustigt. Låter dyrt och krångligt och lätt kan gå fel. Är det inte enklare att bara gå in och beställa Msport eller Performance på närmaste Bmw-handlare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.