|
|
|
|---|---|
| Tjenna, i lördags när jag skulle ut en sväng med bwn så gick det bra och så som vanligt, efter jag kört några meter så tänds batteri lampan så jag trodde det var batteriet som var slut. Jag körde några km till och hoppades på att det skulle laddas upp vilket det inte gjorde. Strömmen började sakta ta slut i bilen och abs lampan tändes och började blinka och ha sig. Kör några meter till och bilen börjar hoppa och hacka precis som att den misständer. Dagen efter så plockar jag bort generatorn och kollar hur kolen ser ut och dem var slitna så jag fixar det och monterar ihop generatorn och provstartar. Bilen går bra fast har låg tomgång, batterilampan lyser inte. Efter några minuter tänds motorlampan så jag kopplar upp min data och får då fram P0334 och P1500. Jag provar släcka dessa och kör vidare, det funkade bra att köra efter det. Jag stänger av bilen efter ett tag och sedan startar igen och då börjar motorlampan lysa igen och då får jag fram några andra felkoder som jag glömt kodnamnet på men vet vad där stod och det var misständning i cylinder 2 och 3. Så vad kan det vara för klabb med min? tycker där kommit massa skit nu så vet ej riktigt var man ska börja. Kan tillägga att när strömmen tog slut i batteriet så slutade ju alla givare och annat skit att fungera så motorn blev ju varm rätt snabbt, grenröret vad rött nere vid skarven. | |
| Har du kollat att batteriet är fräscht? Ladda det ordentligt, låt det vila ett tag och mät av spänningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.