|
|
|
|---|---|
|
God afton Jag tänkte montera in en CD-växlare i min bil; BMW 728iA -00 utrustad med Bordmonitor, dock utan CD wechsler vorbereitung eller DSP/Top-HiFi-Sytem. Efter lite efterforskning på forumet och andra ställen verkar det vara ett simpelt ingrepp förutsatt att man har rätt grejer. Enligt RealOEM.com så behövs förutom CD-växlaren också en kabel som dras mellan växlaren och radiomodulen, nr 3 på bilden 65128383857: Länk . Nr. 4 ska tydligen inte användas alls och nr. 5 används bara i kombination med DSP/Top-HiFi. Den här bilden visar vilka signaler kontakten ovanpå radiomodulen tar emot: Länk . Bl.a Databus +/-, osv.. Det jag läst om installation av CD-växlare på forumet till andra modeller handlar om att man måste koppla in strömförsörjning och I-BUS separat, men det har haft med andra modeller att göra och inte direkt E38an. Räcker det med den lilla kabeln mellan CD-växlaren och radion för att allt ska funka, eller behöver man dra in extra strömsladdar och I-BUS till den? Och dessutom, behöver man programmera om nånting för att "enabla" CD-mode när man trycker på MODE-knappen i kupén? David | |
| Det satt två kablar i min CD-växlare på e38'n, ström/I-bus samt kabeln till radion. Jag hade HiFi-systemet i den bilen. | |
| Det låter rimligt. Ström/I-bus-kabeln sitter antagligen ihop med kabelstammen i bilen, därför anges den inte på RealOEM | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.