|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon möjlighet att programmera/ändra inställningar så att Auto-Hold-funktionen inte stängs av när bilen stängs av? Har kört 6 år med bilar med denna funktion och har nu försökt köra iväg med handbromsen inkopplad ett antal gånger på min BMW med ett högt pip som resultat...... Jag ser ingen anledning till att den inaktiveras varje gång jag stänger av bilen och undrar om det finns någon möjlighet att själv eller hos BMW göra denna förändring? /Krille | |
|
Svarar på mitt eget inlägg.... Efter en hel del sökande har jag kommit fram till att det inte finns någon möjlighet att göra det. Konstigt då jag inte riktigt förstår varför? /Krille |
|
|
Det borde gå, till exempel kan man stänga av start/stopp funktionen. Men bara med rätt kontakter annars kan man glömma det. Rimligen borde det vara samma för autohold. Den funktionen är hur bra som helst, förra VW Passat har den automatiskt till exempel. Mvh Stephan |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
jag har också letat som bara den efter detta.. Detta är det jag saknar mest från MB.. De har detta standard. Jag fattar inte varför man ska aktivt välja slå på detta.. Hittar du lösningen har jag kabel till F-serien. |
|
Jag håller med. Har vant mig med det efter 6 år med Passatmodeller så förstår jag inte varför man inte kan den ständigt påslagen på BMW? /Krille |
|
| Exem | |
|
Telefonen.. Exemplet Stephan nämner med auto start/stop går att programmera så att den kommer ihåg din senaste inställning. Skulle inte förvåna mig om detta även går på den funktionen du önskar. Kan tyvärr inte kolla då jag själv inte har funktionen. Jag använder mig av "bmwhat" app till telefonen och deras egna OBD adapter som styrs via WIFI. Då kan du göra en mäng olika inställningar. Allt från att ändra ljusstyrkan på parkeringsljus till fördröjningar av vindrutetorkarna efter spolning.. Googla bmwhat så hittar du säkert. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
bmwhat funkar ej koda F-serie.. |
|
Är det någon som har erfarenhet av detta företag? Enl mailväxling kan de fixa F25 också... Länk |
|
| @Jörgen: Fungerar inte det att koda F25? Förstod att det skulle fungera åtminstone med deras wifi plug och iPhone? | |
![]() 2.226 530d G31
Petrho. Iphone: Länk Android: Länk På F modelen står det , diagnos, ej kodning. |
|
Fick precis ett svar från leverantören också... "While we have been trying to make it work with our current adapter – it turned out that unfortunately it is not possible – the technical enhancements made by BMW in the new modern F-series are just too huge and complex. However therefore we have been working on a new adapter with its own new software and communication which will make it possible to code F-models." |
|
![]() 2.226 530d G31
:) Har bmwhat, har kabel för programering till Fxx. Är IT nörd, men får till auto hold- Nope :( |
| Okej där ser man, funkar kanon till min gamla e87 i alla fall:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.